خبر فوری

تذکر کتبی شورا در خصوص ضعف‌های عملکرد شهرداری/شهردار مکلف به پاسخ گویی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، جلسه ۱۴۰ ام شورای شهر بندرعباس حاوی تذکراتی جدی در خصوص عملکرد شهرداری بود.

اعضای شورای شهر در نطق‌های پیش از دستور خود مطالبات شهروندان در خصوص عملکرد شهردار را خیلی صریح بیان کردند و رئیس شورا تذکرات بیان شده را به صورت مکتوب برای شهردار ارسال نمود.

اولین عضوی که نطق اعتراضی خود را بیان کرد اسماعیل بواشه بود.

بواشه با اشاره به وضعیت نامناسب تیم فوتبال شهرداری بندرعباس و حضور آن در قعر جدول لیگ دسته دو خواستار رسیدگی و حمایت از این تیم شد تا نهایتاً به دسته سه سقوط نکند. 

وی دومین تذکر خود به شهردار بندرعباس را به مشکل  فاز یک محله آیت الله غفاری اختصاص داد و ابراز داشت: قرار بود زمینهای مردم توسط شهرداری تملک و زمین جایگزین به مردم داده شود اما حدود ۳۰ درصد مردم زمین نگرفته و نگران هستند.

وی تصریح کرد: مردم می خواهند واحد و ملک خود را بسازند از این رو نیاز است به شهردار و مجموعه تحت امرش تذکر جدی داده شود. 

بواشه با یادآوری اینکه موضوع راه‌اندازی اتوبوس های BRT که هنوز راه‌اندازی نشده است به سال ۱۳۹۵ باز می‌گردد بیان کرد: هر ساله برای این پروژه  اعتبار در نظر گرفته می شود اما مشخص نیست این پولها کجا صرف می شود که خبری نتیجه پروژه نیست؟!

جواد بلارک منشی شورای اسلامی شهر بندرعباس دیگر عضو شورا بود که به شهردار بندرعباس تذکر داد و خواستار شفاف سازی شهرداری نسبت به دکه های سطح شهر و چگونگی واگذاری آنها شد.

وی تذکر دوم خود به  شهرداری را به خور های سطح شهر اختصاص داد و اظهار داشت: شهرداری باید در خصوص خورهای سطح شهر مخصوصا خور شیلات توضیح دهد زیرا علی رغم صرف هزینه گزاف، پروژه این خور  به بهره برداری نرسیده است.

بلارک تاکید کرد: بنا بود خور شیلات به محلی برای گردشگری تبدیل شود و یکی از نقاط زیبای شهر باشد  اما عملا این اتفاق نیفتاده است پروژه بلاتکلیف مانده است. 

حجت الاسلام و المسلمین احمد عامری  خواستار ساماندهی ساحل و جمع آوری بساط قلیان فروش ها در ساحل بندرعباس شده و در تذکری خطاب به شهرداری بندرعباس اظهار داشت: ساحل کنونی بندرعباس تبدیل به محلی برای ارائه قلیان شده  است و مورد اعتراض مردم قرار گرفته است و باید ساماندهی سواحل از این حیث مورد عنایت جدی شهرداری قرار گیرد.

مجید عسکری زاده عضو دیگر شورا نیز عنوان داشت: مسدود شدن برخی خیابانهای محله نایبند شمالی و مجاورت خور شیلات، باعث کندی رفت و آمد، مخصوصا برای دانش آموزان این منطقه شده است.

در انتها پس از انجام شدن نطق اعضا با دستور رئیس شورای شهر بندرعباس مقرر شد تذکرات اعضاء بصورت  کتبی توسط رئیس شورا به شهردار بندرعباس ابلاغ شود.

نکته حائز اهمیت این است که بر اساس آئین نامه داخلی عباس امینی زاده مکلف به پاسخگویی به این تذکرات خواهد بود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید