خبر فوری

استکبارستیزی مبنای تشکیل انقلاب اسلامی/ مقابله با تحریم با نسخه شفابخش اقتصادمقاومتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس اردبیل، سردار غلام‌عسگر کریمیان شامگاه گذشته در یادواره شهدای دانشجوی شهرستان گرمی که در دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد به تبیین راهبردهای نظام برای مقابله با توطئه‌های دشمنان پرداخت و اظهار کرد: دانشجویان باید پیام رسان انقلاب و شهدا در جامعه باشند.

وی به مبانی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اساس انقلاب اسلامی ما بر مبنای استکبارستیزی شکل گرفته به‌طوری‌که یکی از اهداف اساسی انقلاب اسلامی باز تعریف روح توحید و  برقراری عدالت بوده است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تمدن نوین اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و بعد تمدن اسلامی آرمان بزرگ انقلاب است که در تحقق آن همه باید تلاش کنند.

رزمندگان جبهه نرم، سرافرازان جهاد کبیرند

کریمیان اذعان کرد: در بحث جهاد اصغر که همان دفاع مقدس بود ملت ما با محوریت و علمداری جوانان سربلند بیرون آمدند به‌طوری‌که جامعه شهید پرور ایران اسلامی ۳۶هزار شهید دانش آموز تقدیم نظام و انقلاب کردند.

وی به جبهه پیش روی کشور پرداخت و گفت: ولی در بحث جهاد اکبر و جهاد کبیر باید بیشتر تلاش کنیم تا به موفقیت های چشمگیر دست پیدا کنیم.

وی به ابعاد فردی و اجتماعی جهاد اکبر اشاره کرد و افزود: درست است که جامعه تاثیر مستقیم در جهاد اکبر دارد ولی جنبه فردی نیز بسیار مهم است که این مساله هم جز با توکل به خدا و پاک‌سازی درون و از بین بردن موانع افزایش معنویت و ارتقای عناصر شکل دهنده معنویت ممکن نیست.

این رزمنده دوران دفاع مقدس به مسؤولیت خطیر جوانان در عرصه جهاد کبیر اشاره کرد و گفت: امروز جوانان ما جبهه‌ای به وسعت جهان اسلام پیش رو دارند چرا که راهبری قضیه بر عهده ایران اسلامی است.

قطع وابستگی به بیگانگان، تضعیف استکبار جهانی را به دنبال دارد

وی در ادامه به جبهه استکبار اشاره کرد و بیان داشت: امروز جبهه ما جبهه حسینیان زمان با یزیدیان زمان و در حقیقت جبهه حق علیه باطل است و جوانان با طرح انقلاب اسلامی و اسلام ناب این جبهه را باز کرده‌اند.

کریمیان با بیان اینکه نظام سلطه در تلاش است تا کشورها به آنان وابسته باشند، اذعان داشت: قطع وابستگی به دشمن با تضعیف جبهه استکبار جهانی برابر است، به همین دلیل امروز دشمنان به دنبال تغییر اندیشه‌ها هستند تا مقاومت ما را بشکنند.

معاون آموزشی سازمان پدافند غیرعامل به راه‌های مقابله با نظام سلطه در جنگ نیابتی اشاره کرد و گفت: در مقابل سلطه یکی از شعار ما بحث استقلال است یعنی اینکه روی پای خودمان بایستیم و این روی پا ایستادن هزینه دارد چون نظام سلطه نمی‌پذیرد در منطقه راهبردی خاورمیانه، یک نظام مستقل برابر آنها قرار گرفته و به فکر صدور تفکر استقلال‌طلبی نیز باشد.

استقلال‌طلبی تنها راه نجات کشور

وی به تلاش دشمن برای کشاندن جنگ به درون مرزهای ایران اسلامی پرداخت و استقلال‌طلبی را تنها راه نجات کشور برای عبور از بحران‌ها دانست.

کریمیان افزود: دشمن امروز از طریق جنگ اقتصادی در صدد ایجاد ناامیدی در کشور است تا بتواند با تزریق روح ناامیدی  به اهداف خود برسد که در این نبرد نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی نسخه شفابخشی به نام اقتصاد مقاومتی تجویز کردند که با تحقق آن توطئه‌های دشمنان نقش بر آب می‌شود.

وی به راه های تحقق اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: با اینکه جبهه مبارزه در نبرد کنونی مشخص و راهکار مقابله نیز تجویز شده ولی تا تحقق کامل آن راه زیادی داریم و باید نخبگان و دانشجویان وارد عمل شوند تا با تبیین گفتمان اقتصاد مقاومتی در جامعه و مطالبه‌گری از مسؤولان این نسخه عملیاتی‌تر شود.

تشکیل بسیج جهانی اسلام، آرزوی دیرینه امام(ره) بود

وی ادامه داد: تشکیل بسیج جهانی اسلام که از آرزوهای امام راحل(ره) بود امروز محقق شده و نوای بسیج در کشورهای اسلامی پیچیده و الگویی برای آزادگان جهان شده است.

 انقلاب اسلامی واقعی‌ترین رفاه، امنیت و آسایش را برای کشور به ارمغان آورده است

معاون آموزشی سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: افرادی که امروز دم از آسایش و رفاه مردم می‌زنند و معتقدند با آرمان‌های انقلابی‌گری نمی‌توان به رفاه رسید، بدانند که انقلاب اسلامی واقعی‌ترین رفاه و امنیت و آسایش را برای کشور به ارمغان آورده است.

وی به بازتعریف تئوری نرمالیزاسیون که برخی وابستگان داخلی امروز به آن دامن می‌زنند نیز پرداخت و گفت: تعریف وابستگان از نرمالیزاسیون همان طرز تفکر لیبرالیستی است در حالی‌که در نرمالیزاسیون واقعی خبری از افراط و تفریط و وادادگی نیست و اسلام هم مخالف هرگونه افراط و تفریط است.

کریمیان به اثرات تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: شبیخون فرهنگی گام به گام اثرات خود را نشان می‌دهد و این ایده جدید وابستگان داخلی نیز همان اثرات تهاجم فرهنگی دشمنان است.

وی با بیان اینکه قدرت بازدارندگی مهمترین عامل مواجهه مستقیم با دشمن است، گفت: قدرت بازدارندگی ایجاد نخواهد شد مگر اینکه اقتدار در کشور تولید شود و هیچ اقتداری به‌وجود نخواهد آمد مگر اینکه ارکان قدرت ملی در مملکت تقویت شود و قدرت دفاعی یکی از این ارکان است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس، ولایت، تبعیت از رهبری و مرجعیت را یکی از پایه‌های ارکان قدرت دانست و تاکید کرد: امروز دشمن به دنبال از بین بردن قدرت دفاعی کشور است تا با حمله به مرجعیت و ایجاد تفرقه و دودستگی در ملت به اهداف خود برسد.

کریمیان انسجام ملی را  یکی از پایه‌های اساسی قدرت ملی دانست و افزود: قدرت، تولید اقتدار می‌کند و اقتدار مساوی با تولید قدرت بازدارندگی است که در این‌صورت دشمن جرات چپ نگاه کردن به ملت را ندارد و این همان رفاه و آسایش و امنیت است.

وی با بیان اینکه قدرت اقتصادی و سیاسی از جمله عواملی است که مورد تهاجم و تهدید دشمن قرار گرفته، اظهار داشت: ما ارکان قدرت را با چنگ و دندان حفظ کردیم و در در این راه نیز هزینه دادیم و با اتصال به دریای بیکران رحمت الهی این قدرت را تا آخر حفظ خواهیم کرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید