خبر فوری

آموزش مقابله با حوادث و لایا به دانش‌آموزان

آموزش مقابله با حوادث و لایا به دانش‌آموزانعلی رمضانی مدیرکل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، از برنامه جدید آموزش و پرورش برای آموزش دانش‌آموزان در مقابله با حوادث و بلایا خبر داد و اظهار کرد: در راهکار ۸-۸ سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش را مکلف کرده بود که در مورد شرایط سخت و آسیب‌ها بتواند نیروی ویژه‌ای تربیت کند.

او ادامه داد: بر همین اساس کارگروهی در اداره کل فرهنگی- هنری وزارت آموزش و پرورش با حضور معاونت تربیت بدنی، وزارت بهداشت، جمعیت هلال احمر، پدافند غیر عامل و پلیس راه تشکیل دادیم و در ۶ سرفصل محتوا تهیه کردیم و جمعیت هدفاین دوره هم دانش‌آموزان متوسط دوره دوم هستند.

رمضانی با تشریح جزئیات فعالیت این کارگروه بیان کرد: چنانچه در کشور با سیل و زلزله مواجه شدیم و مشکلاتی در بهداشت پیش آمد، باید بتوانیم دانش‌آموزی تربیت کنیم که این دانش‌آموزان در شرایط سخت به جامعه کمک کنند؛ به همین دلیل، ۳۲۰ نفر از مدرسان کشور را دعوت کردیم تا در نخسین دوره آموزشی، مطالب لازم را بیاموزند و پس از برگزاری این دوره تربیت مدرس در استان‌ها، تربیت مربی را انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:‌ پاسخ به سوالات دانش‌آموزی شما

مدیرکل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دوره تربیت مدرس هفته آینده در مشهد برگزار می‌شود، گفت: مربیان، دانش‌آموزان را به صورت تئوری و عملی آموزش خواهند داد و کار را به طور پایلوت در برخی استان‌ها اجرایی خواهیم کرد.

او اظهار کرد: البته این دوره در بحث سلامت نیست و درمورد هرگونه مشکلی که کشور با آن مواجه می‌شود باید دانش‌آموزان موارد اولیه برطرف کردن این مشکل را داشته باشند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید