خبر فوری

ماجرای مدارس وحشتناکی که دانش‌آموزان را فراری می‌دهد

ماجرای مدارس وحشتناکی که دانش‌آموزان را فراری می‌دهدکیومرث فرح‌بخش استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه هیچ نوع انعطافی در نظام آموزشی کشور وجود ندارد و مدارس مبتنی بر قواعد خشکی اداره می‌شوند، اظهار کرد: حتی خود معلمان هم تحت سیطره بازرسان هستند و نمی‌توانند در شیوه تدریس یا اخذ امتحان از دانش‌آموزان خلاقیتی نشان دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: امروزه شیوه تدریس در مدارس کشورمان هیچ گونه جذابیتی برای دانش‌آموزان ندارد و باعث فراری شدن آنها می‌شود.

فرح‌بخش با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در مدارس تنها دغدغه گرفتن نمره مناسب از دروس را دارند‌ و در غیر این صورت تنبیه خواهند شد، گفت: این شیوه باعث می‌شود تا مدارس در نظر دانش‌آموزان ترسناک و وحشتناک جلوه کند.

او افزود: همین مسئله لذت یادگیری را از دانش‌آموز می‌گیرد و ‌ترس از معلم از اول ابتدایی تا سال آخر متوسطه دانش‌آموز را درگیر می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: مناسب نبودن کتب درسی با نیازهای امروز دانش‌آموزان یکی دیگر از مشکلات پیش روی نظام آموزشی کشور است.

فرح‌بخش ادامه داد: طی تحقیقاتی که گروهی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی برای فهم کتاب‌های درسی توسط دانش‌آموزان صورت گرفت، مشخص شد که بیش از ۵۰ درصد از دانش‌آموزان در فهم مطالب درسی مشکل دارند.

او با بیان اینکه علت ۷۵ درصد از ناامیدی دانش‌آموزان، فهم نادرست یادگیری مطالب درسی به خاطر کتاب‌های درسی است، اظهار کرد: به همین خاطر بسیاری از والدین برای حل این موضوع به کتاب‌های کمک درسی پناه می‌برند، هرچند این کتاب‌ها خودشان پیچیده‌تر از کتاب‌های درسی است و کمک چندانی به دانش‌آموزان نمی‌کند و تنها جیب والدین را خالی می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: در کنار کتاب‌های درسی و کمک درسی نامناسب، نداشتن تسلط و مهارت کافی معلمان برای فهم درست مطالب درسی به دانش‌آموزان عامل دیگر افت تحصیلی دانش‌آموزان است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید