خبر فوری

فشار چین برای حذف تعرفه ۱۵ درصدی از سوی آمریکا

فشار چین برای حذف تعرفه ۱۵ درصدی از سوی آمریکابه گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه پولتیکو به نقل از منابع آگاه گزارش داد چین برای حذف تعرفه تجاری ۱۵ درصدی آمریکا بر ۱۱۲ میلیارد دلار از کالاهای چینی که در تاریخ اول سپتامبر وضع کرده بود به ایلات متحده فشار می‌آورد.

این در حالی است که ژنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه اعلام کرد رؤسای جمهور این کشور و آمریکا از طرق مختلف به طور مداوم با هم در تماس هستند.

او در کنفرانسی مطبوعاتی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال دیدار سران آمریکا و چین برای امضای توافقی تجاری بین دو کشور گفت: «چیزی که می‌توانم بگویم این است که رئیس جمهور شی جین پینگ و رئیس جمهور ترامپ با ابزار‌های مختلف در تماس مداوم هستند».

ترامپ روز جمعه اعلام کرد مذاکرات در مرحله اول توافق تجاری با چین پیشرفت داشته و امیدوار است، به محض نهایی شدن، در مراسمی رسمی در آمریکا به امضا برسد.

چین تاکنون از ارائه زمان و مکان احتمالی این دیدار خودداری کرده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید