خبر فوری

جشن تولد چهل سالگی اتحادیه دانش‌آموزان همزمان با راهپیمایی ۱۳ آبان برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا عزیزی با حضور در دفتر خبرگزاری فارس و دیدار با خبرنگاران این خبرگزاری ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۳ آبان سالروز تشکیل انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان که در سال ۵۸ به فرمان امام راحل شکل گرفت، اظهار کرد: ۱۳ آبان ۹۸ سالروز جشن تولد چهل سالگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی است.

وی بیان کرد: جشن تولد چهل سالگی اتحادیه دانش‌آموزان فردا در ویژه برنامه راهپیمایی ۱۳ آبان با حضور دانش‌‎آموزان و مسوولان و عموم مردم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی که در راستای جشن چهل سالگی اتحادیه در استان کردستان برگزار می‌شود، افزود: برگزاری نشست هم‌اندیشی با معاونین پرورشی و مدیران مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان سنندج در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم از جمله این برنامه‌هاست که روز سه شنبه در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج برگزار می‌شود.

مسوول اتحادیه  انجمن‌های دانش‌آموزان استان کردستان بیان کرد: این نشست در سایر شهرستان‌های استان نیز برگزار می‌شود و براین اساس تمامی مدیران مدارس و معاونین پرورشی در تشریح برنامه‌های اتحادیه حضور خواهند داشت.

برگزاری عید بیعت در شهرستان قروه

عزیزی عنوان کرد: عید بیعت دومین برنامه‌ای است که به صورت استانی و مصادف با نهم ربیع الاول و سالروز امامت امام زمان با محوریت شهرستان قروه برگزار می شود.

وی یادآور شد: مراسم عید بیعت با اجتماعی مردمی در میدان اتحاد شهرستان قروه برگزار خواهد شد که در قالب راهپیمایی شکل می گیرد و امام جمعه شهرستان قروه در این مراسم سخنرانی خواهند کرد.

وی استان کردستان را میزبان رویداد بزرگ هفته وحدت خواند و اضافه کرد: همه ادارات و نهادهای مختلف استان برنامه‌های مختلفی در سطح استان برگزار می‌کنند اما برای جلوگیری از موازی‌کاری سعی براین است تا برنامه‌ای منسجم برگزار شود.

مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کردستان با اشاره به اینکه دشمن از طریق فضای مجازی درصدد ایجاد تفرقه است، اعلام کرد: در جلسه‌ای که با حضور مدیران و نمایندگان ادارات و نماینده ولی فقیه کردستان برگزار شد مقرر شد همه ادارات و نهادها یک پیوست مجازی ایجاد کنند و براین اساس پویشی با عنوان سفیر وحدت و با شعار لبیک یا رسول الله در فضای مجازی راه بیندازند.

برپایی غرفه‌هایی با نام سفیر وحدت در سنندج

عزیزی بیان کرد: هر ارگانی در کنار جشن وحدت غرفه‌ای با نام سفیر وحدت برگزار می‌کند و علاوه بر پذیرایی صلواتی، نوشته‌هایی در خصوص وحدت بین شیعه و سنی توسط عموم مردم در این غرفه نوشته می‌شود و فرد نویسنده، عکسی با نوشته خود خواهد داشت و در فضای مجازی با «هشتک لبیک یا رسول الله» توسط ادارات منعکس می‌شود.

وی اظهار کرد: سه غرفه نیز توسط اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی در میادین اصلی شهر سنندج برپا می‌شود تا قشر بیشتری از مردم در این پویش مشارکت کنند و علاوه بر آن از هر مدرسه سه نفر به عنوان سفیر وحدت آموزش داده می‌شوند تا بتوانند در برابر شبهات فضای مجازی مقابله کنند.

وی اعلام کرد: با اتحادیه دانش‌آموزی استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان و خوزستان، گلستان و آذربایجان غربی نیز که دارای دو مذهب سنی و شیعه هستند هماهنگ شده تا این پویش را نیز امتداد دهند و سعی می ‌ود این پویش بین‌المللی شود.

اتحادیه انجمن اسلامی به عنوان دبیرخانه گام دوم انقلاب معرفی شد

مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کردستان با بیان اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به عنوان دبیرخانه گام دوم انقلاب اسلامی در حوزه دانش‌آموزی معرفی شده است، گفت: تلاش براین است تا در سال نخست گام دوم را گفتمان سازی کنیم و در سال بعد به مراحل اجرایی شدن برسیم.

عزیزی خاطرنشان کرد: برای گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم تیم‌هایی ۶ نفره در مدارس تعیین و بین مدارس مسابقاتی برگزار خواهد شد و سه تیم برتر جوایزی نقدی به ترتیب ۵ میلیونی، سه میلیونی و یک میلیونی دریافت می‌کنند.

وی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود این ویژه برنامه در ۵۰ مدرسه هر شهرستان برگزار و در هر شهر ۳۰۰ دانش‌آموز درگیر بیانیه گام دوم انقلاب شوند.

وی با بیان اینکه برای خوابگاههای دانش‌آموزی نیز برنامه‌هایی پیش بینی شده است، بیان کرد: قرار است ویژه برنامه‌های تفریحی، نشاط بخش و جذاب برای دانش‌آموزان خوابگاهی برگزار شود که به شیوه آموزشی، تفریحی خواهد بود.

مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کردستان همچنین از تدوین برنامه‌ای تربیتی نوجوان محور در صدا و سیمای مرکز کردستان خبر داد و گفت: اتحادیه آماده تدوین این برنامه است و رایزنی‌هایی با صدا و سیمای مرکز کردستان در این خصوص انجام گرفته است.

نمایشگاه مدرسه انقلاب در ۱۰۰ مدرسه برپا می‌شود

عزیزی با بیان اینکه اتحادیه میزبان ۱۰۰ مدرسه خواهد بود که امسال نمایشگاه مدرسه انقلاب را با همکاری دانش‌آموزان عضو اتحادیه برگزار خواهند کرد، گفت: این نمایشگاه اختتامیه چهل سالگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خواهند بود.

وی بیان کرد: پیام چهل سالگی انقلاب اسلامی آن است که عمق تشکل چهل ساله است و اگر یک دانش آموز ۱۳ ساله در این اتحادیه فعالیت می‌کند بلوغش یک بلوغ چهل ساله است و باید مسوولان دانش‌آموزان را جدی بگیرند.

وی همچنین از انتخاب مسوول روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کردستان به عنوان نماینده موسسه علمی آینده سازی خبر داد و گفت: ایشان رویکرد جدیدی را با شعار «عدالت آموزشی برای همه» در دستور کار قرار داده‌اند.

مراکز خلاقیت آینده‌سازان در شهرهای کردستان ایجاد می‌شود

مسوول روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی استان کردستان نیز در این دیدار بیان کرد: موسسه علمی آینده‌سازان در استان کردستان دوره‌های حوزه مشاوره تحصیلی تا برگزاری آزمون‌های تحصیلی را برگزار می‌کند و  ۱۲۰ هزار دانش‌آموز متوسطه اول و دوم در چهار مرحله آزمون شرکت خواهند کرد و به ازای هر دانش‌آموز ۲۳ کارنامه خواهیم داشت.

امیر حسین کریمی با بیان اینکه موسسه علمی آینده‌سازان تحت نظر اتحادیه انجمن اسلامی و تحت حمایت مقام معظم رهبری است، اعلام کرد: یادگیری برای زندگی بهتر شعار دیگر این موسسه است تا بتوانیم به خوبی استعداد فرد را پرورش دهیم و برهمین اساس مراکز خلاقیت آینده سازان را در شهرستان‌های استان فعال خواهیم کرد.

وی اعلام کرد: بخشی از جلسات انجمن اولیا و مربیان را در اتحادیه برگزار می‌کنیم تا از مشاوره‌های اتحادیه برای موفقیت دانش‌آموزان استفاده ببرند.

وی همچنین از اجرای طرح «افزایش هوش هیجانی» در استان خبرداد و گفت: این طرح برای نخستین بار در استان اتفاق می‌افتد و ویژه افراد سه تا ۱۸ سال است و پیگیر خواهیم بود تا برای بزرگسالان نیز اجرا شود.

مسوول روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کردستان عنوان کرد: در هر شهرستان نیز دو همایش به صورت رایگان برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود تا عدالت آموزشی در استان تحقق یابد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید