خبر فوری

موازی کاری از مهم‌ترین موانع پیشرفت علمی کشور است

میرحمایت میرزاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در رابطه با اینکه چرا برخی جنبش های علمی را انکار می کنند، گفت: ما ظرفیت هایی در کشور داریم که این  ظرفیت ها را باید برای  نخبگان بیان کنیم، گاهی دانشجویان در دانشگاه ها و مراکز علمی همه آرمان ها وآرزو های خود را در رسیدن به اهداف غربی می دانند، در حالیکه جوانان ما نباید به خواسته های غربی توجه کنند، ما  نباید خودمان ودستاوردهایمان  را دست کم بگیریم.

وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به کسی می توانیم نخبه بگوییم که مشکلی را در داخل کشور حل کند و بتواند برای جوانان اشتغال زایی کند.

میرزاده با اشاره به شرایط موجود کشور برای پیشرفت جوانان اظهار کرد:در مجموع شرایط کشور به گونه ای است که می توان امیدوار بود در آینده نزدیک نخبگان، کشور را ترک نکنند چراکه شرایط وتسهیلات لازم در کشور فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موانعی که برسر راه پیشرفت های علمی وجود دارد موازی کاری است به عنوان نمونه برای ثبت و اخذ مجوز یک اختراع ۱۸ نهاد دخیل بوده و مخترعان با مشکلات بسیاری روبه رو هستند وجود این نهادها مشکلات را دوچندان کرده است و راه حل این موانع گردآوری همه این نهادها در معاونت علمی است، اگر صفر تا صد کارها در معاونت علمی انجام شود این موانع برطرف می شود.

 وی افزود: زمانی شرکت های دانش بنیان به ۴۰ هزار شرکت می رسد که مشکل آمایش سرزمین برطرف شود، اگر به استان ها و شهرستان های مختلف اجازه داده شود که شرکت های دانش بنیان تاسیس و اشتغال زایی و بازارکار ایجاد کنند در آینده این امر محقق می‌شود که ۴۰هزار شرکت دانش بنیان داشته باشیم. 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید