خبر فوری

فارن پالیسی: ایران در حال پیروزی در نبرد برای آینده خاورمیانه است

فارین پالیسی: ایران پیروز نبرد تعیین سرنوشت خاورمیانه استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی «فارن پالیسی» در مطلبی تحلیلی با پرداختن به تحولات اخیر خاورمیانه، ایران را در حال پیروزی در مبارزه بر سر آینده خاورمیانه دانست.

فارن پالیسی تحلیل خود را با یادآوری حملات موشکی ماه سپتامبر به تاسیسات نفتی «آرامکو» در عربستان سعودی آغاز کرد و نوشت: ترکیبی از موشک‌های کروز و پهپاد‌هایی که ۱۴ سپتامبر قلب صنعت نفتی عربستان را نشانه رفتند، حاکی از حمله‌ای دقیق به پاردایم حاکم جهانی بود. به نوشته این نشریه آمریکایی حملات ماه سپتامبر به آرامکو، بیانگر آن است که جهان شاهد تغییراتی اساسی است. این موضوع در خاورمیانه بیش از دیگر نقاط جهان نمود دارد؛ جایی که چین، روسیه و قدرت‌های منطقه‌ای از قبیل ایران در تلاش هستند به استیلای نظامی آمریکا پایان دهند.

در بخش دیگری از این گزارش نیز آمده است در مقطعی از زمان که ترامپ در تلاش برای دیکته سیاست یکجانبه‌گرایی غیرقابل‌انعطاف خود است، دیگر کشور‌های جهان خواستار نظم جهانی مبتنی بر چندجانبه‌گرایی هستند. این اراده را می‌توان در تلاش‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای ایران و ظهور نهاد‌های منطقه‌ای از قبیل «بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا» مشاهده کرد.

در حال تکمیل…

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید