خبر فوری

راه‌اندازی مزارع ۲۰ هکتاری پرورش میگو در هرمزگان تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی شامگاه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان با اشاره به بررسی مصوبات کارگروه های چهارگانه ذیل شورای برنامه‌ریزی در این نشست، اظهار داشت: بر این اساس ۲۰ طرح مصوب در کارگروه‌ها، در نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز به تصویب رسید.

وی ادامه داد: تصویب طرح احداث مجتمع بزرگ آموزشی در بندرعباس از مهم‌ترین طرح‌های مصوب این نشست بود.

استاندار هرمزگان افزود: این مجتمع بزرگ آموزشی با  معماری بومی به مساحت ۲۰ هکتار توسط نوسازی مدارس با کمک بخش خصوصی احداث می شود که یکی از کارهای ماندگار در استان خواهد بود.

همتی بیان کرد: همچنین راه‌اندازی مزارع پرورش میگو در قالب پنج پهنه به وسعت ۲۰ هزار هکتار در استان هرمزگان نیز به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسید.

وی بیان داشت: تصویب راه اندازی شهرک گلخانه‌ای ۱۶۰۰ هکتاری در دشت بارق در کنار سد جگین و همچنین نوسازی ۱۱ هزار هکتار از باغات شهرستان میناب نیز از جمله دیگر پروژه‌های مهم و بزرگ توسعه‌ای استان بود که مصوب شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به بررسی پروژه های نیمه تمام در حوزه ورزش در هرمزگان، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها با اعتبارات ملی از سال ۹۱ در استان آغاز شده است.

همتی اضافه کرد: از جمله این پروژه ها سالن ورزشی شش هزار نفری بندرعباس می‌باشد که در راستای تسریع در احداث آن، زمین این سالن ورزشی در محله اسلام آباد و گلکنی بندرعباس تخصیص پیدا کرد و فرآیند آغاز عملیات آن باید هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی اظهار داشت: احداث مجتمع ورزشی جانبازان و معلولان، سالن دو و میدانی، ورزشگاه ۱۰ هزار نفری میناب، سالن ورزشی سام و زال و ورزشگاه قشم از دیگر پروژه های نیمه تمام ورزشی در استان هستند که تکمیل آنها در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌کنیم با تخصیص اعتبارات ملی و حمایت‌های استانی تا دو سال آینده تکمیل شوند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: همچنین در راستای احداث پروژه دهکده ورزش های ساحلی و آبی بندرعباس نیز اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان از محل سفر ریاست محترم جمهور به استان اختصاص یافته و مقرر شد طی یک هفته، زمین مناسب جهت احداث این دهکده ورزشی تعیین و عملیات ساخت آن به سرعت آغاز شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید