خبر فوری

انتقاد رقبای احتمالی ترامپ در انتخابات آمریکا از او بخاطر خشونتهای مسلحانه

نامزد‌های دموکرات انتخابات آمریکا: ترامپ مسئول خشونت‌های رخ داده با اسلحه استبه گزارش پایگاه‌خبری هرمزبان ، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت:رقبای احتمالی دموکرات ترامپ در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری آمریکا از او انتقادکردند.

نامزدهای احتمالی دموکرات، ترامپ و انجمن ملی اسلحه را مسئول انفعال درمورد خشونتهای مسلحانه آمریکا دانستند.

این درحالی است که افکارعمومی درآمریکا به طور گسترده اعمال برخی کنترل‌ها در زمینه داشتن و حمل اسلحه در این کشور را خواستار است.

پیت بودجج، شهردارشهر ساوث بِند درایالت ایندیانا و یکی ازنامزد‌های احتمالی حزب دموکرات آمریکا دررقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰  است.

وی در سخنانی در نشستی در مرکز شهر دموین گفت:

«اگربیشتر آمریکایی‌ها خواستار آن باشندکه کاری انجام شود،ولی آن کار انجام نشود، بدین معناست که مانیازمند اصلاحات اساسی هستیم.»

نشست مزبور یک هفته بعد ازآن برگزار شدکه دردوحادثه مرگبار تیراندازی درایالت‌های تگزاس و اوهایو ده‌ها آمریکایی کشته وزخمی شدند.

انتخابات آمریکا تحت تأثیر حوادث مرگبار خشونت های مسلحانه

به دنبال این حوادث مرگبار بودکه بحث‌ها درخصوص موضوع حق داشتن اسلحه درآمریکا بار دیگر درکانون توجه افکار عمومی قرارگرفت.

نامزد‌های‌انتخاباتی دراین نشست به ایراد سخنرانی وارائه پاسخ به پرسش‌های مطرح‌شده ازسوی اعضای گروه موسوم به«مادران خواستار اقدام»پرداختند.

برخی از پرسش‌کنندگان درحالی که اشک می‌ریختند ازتاثیرات بسیار ناخوشایند خشونت‌های مسلحانه بر زندگی و خانواده‌هایشان سخن می‌گفتند.

سناتور نیویورکی کرستن جیلیبرند Kirsten Gillibrand، یکی دیگر از این نامزدها، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که چگونه می‌توان از تحقیر بیماران روانی اجتناب ورزید، در حالی که رئیس جمهور آمریکا در واکنش به تیراندازی‌های مرگبار اخیر در تگزاس و اوهایو بار‌ها بیماران روانی را عامل این حوادث معرفی کرده است، گفت ترامپ یک دروغگوست.

وی تصریح کرد بسیاری از مردم که از بیماری‌های روانی رنج می‌برند رفتار خشونت آمیز از خود بروز نمی‌دهند.

جیلیبرند افزود: «ترامپ بار دیگر تلاش کرد به مردم (آمریکا) دروغ بگوید. او تلاش می‌کند توجه افکار عمومی را منحرف نماید.

او سعی می‌کند از پذیرش آن چه برای این ملت رخ داده است شانه خالی کند.»

شماری از شرکت کنندگان در رقابت‌های درون حزبی حزب دموکرات آمریکا از زمان وقوع حوادث مرگبار تیراندازی در ایالت‌های آمریکا به ارائه طرح‌ها و برنامه‌های خود در زمینه کنترل حمل سلاح در این کشور روی آورده اند. روز شنبه، دموکرات‌ها عمدتا بر ضرورت کنترل پیشینه افراد دارای مجوز حمل اسلحه و رفع کاستی‌های موجود در این زمینه تاکید ورزیدند.اکثر نامزد‌های انتخاباتی حزب دموکرات خواستار اصلاحات و شفاف سازی در زمینه منابع مالی رقابت‌های انتخاباتی شدند تا از اعمال نفوذ «انجمن ملی اسلحه» در انتخابات بکاهند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید