خبر فوری

امام جمعه کیش : رسانه ها الگوهای اخلاقی و رفتاری را بیشتر معرفی کنند

هرمزبان:امام جمعه کیش با یاد آوری اینکه الگوهای اخلاقی بسیاری درتاریخ اسلام وجود دارد گفت : برای آشنایی نسل جوان با رفتار و گفتار معصومین (ع) ، رسانه ها باید بیشتر الگوهای اخلاقی و رفتاری بزرگان را در جامعه بیان و معرفی کنند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حجت الاسلام حسن علیدادی در حاشیه مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام کیش که با حضور خادمان حرم رضوی برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد نهادینه ساختن فرهنگ رضوی و گسترش آن به ویژه در بین نسل جوان گفت : یکی از راه های مهم برای آشنایی این نسل ،بیان رفتارهای عملی و اخلاقی بزرگان و معصومان (ع) است .

وی با یاد آوری اینکه پیامبر اکرم (ص) در شرایط سخت آن دوران نیز الگوهای عملی تربیت و آنها را به جامعه معرفی کرد اظهار داشت : مردم زمانی که این الگوها را می بینند به رفتار و کردار آنها اقتدا می کنند ، امروز نیز بهترین چیزی که جوانان می توانند از آن الگو بگیرند این است که الگوهای عملی را در جامعه مشاهده کنند .

خطیب جمعه کیش گفت : در نگاه کلی و دراجتماع کسانی که بیشتر مورد توجه هستند و چشم ها بدان دوخته شده است هر چه در گفتار و رفتار قوی تر باشند دیگران نیز به آنها اقتدا می کنند ، الگو برداری از بزرگان در سعادت و سلامت جامعه اثر گذار است .

خادمان حرم رضوی و حاملان پرچم گنبد و بارگاه مقدس ثامن الحجج (ع) به مناسبت دهه کرامت عصر چهارشنبه وارد جزیره کیش شدند و امروز این جزیره به مقصد سایر شهرهای استان هرمزگان ترک می کنند.

اول ذی القعده سالروز میلاد حضرت معصومه(س) است و فاصله میان ولادت کریمه اهل بیت(س) تا تولد امام هشتم(ع)- چهارم شهریور ماه – دهه کرامت نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا(لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید