خبر فوری

حجت‌الاسلام برقراری: خبرنگاری رسالتی قرآنی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، حجت‌الاسلام برقراری امام جمعه ملایر با اشاره به فرا رسیدن ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار گفت: خبرنگار نباید امروز را ببیند، بلکه می تواند چشم انداز روشن و افق آینده پیشرفت کشور را ترسیم و به مسئولان ارائه دهد.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری روز شنبه به مناسبت هفته خبرنگار در دیدار اهالی رسانه شهرستان ملایر بیان کرد: در گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب فرمودند، می توان این امر را عملیاتی و رسانه ای کرد.

وی خبرنگاری را شغلی مقدس دانست و افزود: خبر هر اندازه مهم، تاثیرگذار، امیدوار کننده و انرژی دهنده باشد، ارزش خبر و خبرنگاری بالاتر می رود و جامعه را به سمت و سوی ایده آل و قله های پیشرفت و کمال سوق می دهد.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه بخشی از آیات قرآن رسالت خبرنگاری را انجام و از آینده خبر می دهد اظهار داشت: جهانی شدن دین اسلام خبری است که از سوی خداوند متعال آمده و هیچ کسی صادق القول تر از پروردگار نیست و قول خدا بدون هرگونه خدشه ای است.

حجت الاسلام برقراری از خبرنگاران خواست: در انتشار و انتقال اخبار و اطلاعات حفظ آبروی افراد را در نظر بگیرید، هر اندازه که آن خبر و سوژه دارای اهمیت و ارزش بالایی باشد.

وی خواستار ترسیم یک چشم انداز خوب و روشن برای آینده این شهرستان توسط خبرنگاران شد و گفت: با توجه به سال رونق تولید، ساز و کارها و موانع تولید را در روزنامه ها و رسانه های خود مطرح کنید.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به جشنواره مبل و منبت، وجود صنعت پایه همچون کارخانه تولید رنگ و پارچه مبل را یک نیاز ضروری برای این شهرستان عنوان کرد و افزود: خبرنگاران می توانند سرمایه گذاران و تولیدکنندگان را در این حوزه تشویق و ترغیب کنند.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه شهر جهانی انگور نیاز به بانک جهانی و ایجاد هتل پنج ستاره برای ورود گردشگران دارد بیان کرد: صنایع تبدیلی و وابسته به انگور و شیره انگور باید در این شهرستان ایجاد و موجب رونق تولید و اشتغال شود.

حجت الاسلام برقراری خطاب به اهالی رسانه تاکید کرد: شما می توانید در این زمینه به مسئولان خط دهید و بازوی توانمندی برای آنها باشید.

وی بررسی موانع و مشکلات در حوزه های مختلف، اختصاص تیتر نخست روزنامه ها و نشریات به چهره های شاخص شهرستان و انتقال مسائل و مشکلات به مسئولان و تلاش برای رفع آنها را از دیگر اولویت های رسانه ها برشمرد و گفت: خبرنگار هم شاهد، هم مبشر و منذر است و با اطلاعات و اخبار خود به مردم انگیزه داده و راه روشن را نشان می دهد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید