خبر فوری

وزیر آموزش و پرورش: افزایش زنگ ورزش دبیرستانی‌ها از 3 به 6 ساعت

به گزارش هرمزبان،علی اصغر فانی در جلسه ستاد عالی تشکیلاتی سومین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای افزود: ساحت تربیتی و ورزشی یکی از ساحت های شش گانه و مهم آموزش و پرورش است و آموزش و پرورش توجه ویژه ای به ورزش مدارس و المپیادهای درون مدرسه ای دارد.

وی به تألیف درس انسان و سلامت در دروس دانش آموزان دبیرستانی از سال تحصیلی آینده اشاره کرد و گفت: این درس برای این است که ما بتوانیم به ساحت های تربیتی دانش آموزان در آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشیم.

فانی افزود: بیش از 4 میلیون دانش آموز پارسال در دومین المپیاد درون مدرسه ای شرکت کردند که این المپیادها کانون تربیت بدنی دانش آموزان بودند.

وی تأکید کرد: مجموعه المپیادهای درون مدرسه و برون مدرسه ای منجر به شناخت استعدادهای ورزشی دانش آموزان شده است.

وزیر آموزش و پرورش به تشکیل کانون های درون مدرسه ای از سال تحصیلی آینده اشاره کرد و گفت: 8 هزار مدرسه به عنوان کانون های درون مدرسه ای در سال تحصیلی آینده فعالیت خواهند داشت و در ساعات بعدازظهر و در زمان تعطیلی مدرسه به عنوان مکان ورزشی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال نیز در این مراسم گفت: المپیاد درون مدرسه ای در حقیقت استفاده از ظرفیت استعدادهای ورزشی دانش آموزان در مدارس است.

تاج افزود: بهترین ها در رشته فوتبال در المپیادهای درون مدرسه نیز شناسایی شده اند و استعدادهای خوبی در زمینه فوتبال و فوتسال کشف کرده ایم.

وی تأکید کرد: آموزش دانش آموزان در رشته های مختلف ورزشی در المپیادهای درون مدرسه ای برای فدراسیون فوتبال هزینه بردار است ولی این هزینه ها را به اندازه بضاعت خود می پردازد.

تاج افزود: تیم های ملی در گذشته از بازی های محلی و منطقه ای شکل می گرفتند و داوران این مسابقات نیز به مسابقات ملی راه پیدا می کردند.

معاون وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم گفت: تفاهم نامه ای بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش در سال های گذشته منعقد شده است که یکی از محورهای مهم این تفاهم نامه استعدادیابی دانش آموزان در رشته های مختلف ورزشی است.

سجادی افزود: بین وزارت آموزش و پرورش و معاونت های وزارت ورزش جلسات خوبی برگزار شده که نتیجه آن اجرای فعالیت های خوب ورزشی در مدارس و برای دانش آموزان است.
وی تأکید کرد: بستر ورزش قهرمانی در مدرسه است و فعالیتی که آموزش و پرورش در سه سال گذشته در زمینه المپیاد درون مدرسه ای انجام داده بستر بسیار خوبی برای ورزش قهرمانی در کشور است.

سجادی گفت: 27 فدراسیون ورزشی تاکنون در این زمینه همکاری های خوبی با آموزش و پرورش داشته اند و استعدادهای خوبی در این زمینه شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: فدراسیون های ورزشی برای شناسایی استعدادهای ورزشی باید به سراغ ورزش مدارس بروند تا بتوانند دانش آموزان مستعد را در زمینه های مختلف ورزشی شناسایی کنند.

در این مراسم تعدادی از رؤسای فدراسیون های ورزشی نیز در زمینه برگزاری المپیادهای درون مدرسه ای و نتایج آن صحبت کردند.

سومین المپیاد ورزشی درون مدرسه با مشارکت 5 میلیون دانش آموز؛ سال تحصیلی آینده در مدارس سراسر کشور برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید