خبر فوری

سریال دلدار / واقعیت های پشت پرده سریال شبکه ٢

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان ، روایت “سریال دلدار” برگرفته از یکی عاشقانه های افراد پیرامون ماست که در پی دیدار دوباره  معشوق اتفاق می افتد و مسیر زندگی آنها را تغییر داده و به چالش می کشد.

درباره چند و چون انتخاب سوژه سریال دلدار ، چگونگی پیشرفت مراحل تصویر برادری، موسیقی تیتراژ این فیلم  با یکی از برادران محمودی کارگردان این فیلم به گفت و گو نشستیم که در ادامه می خوانیم.

 طرح قصه دلدار از کجا آمد؟ آیا یک داستان واقعی را در یک سریال روایت می کنید؟

ایده  اولیه دلدار از جایی آمد که ما فکر کردیم اگر کسانی بعد از سالها عشقشان را ببینند و طبیعتا که در این چند سال تجربه هایی را هم در زندگی کسب کرده باشند ، در برخورد دوباره  با این مواجهه جدید با هم چه رفتاری می کنند، فکر کردیم که درک این تصویر که بارها و بارها آدمها می گویند من بعد از مدتها عشق سابقم را دیدم ، یک دفعه خشکم زد و متوجه شدم  ازدواج کرده  و مرا به گذشته هایم برد و یا تصاویر اینچینی که همه ما شنیدیم و دیدیم چگونه می تواند باشد.

به همین دلیل قصه آرش و رونا از اینجا شروع شد که ما پسری را روایت می کنیم که به دلیل مشکلاتی که در دوران دانشجویی داشته علاقه خود را به دختری که دوست داشته ابراز نکرده و بعد ها که او را می بیند متوجه می شود که او هم چنین احساسی نسبت به وی داشته است و …

 چرا در اکثر آثارتان به سراغ موضوعات اجتماعی مرتبط با گروه سنی جوان می روید؟

شما همیشه قصه ای را برای روایت انتخاب می کنید که نسبت  به آن آشنایی و آگاهی دارید . طبیعتا می روید سراغ سوژه ها و موضوعاتی که زندگی کردید درک کردید و برایتان قابل لمس است . خب طبیعتا دوران جوانی دورانی است که ما در آن حضور داریم و آدمهای اطرافمان بیشتر جوانها هستند به همین دلیل سعی می کنیم که  دغدغه ای آنها را  به تصویر بکشیم و احساس می کنیم با آنها نسبت به این دنیا آگاهی شناخت و علاقه بیشتری داریم.

سریال دلدار سه داستان موازی با شخصیت های متفاوت را روایت می کند، چقدر این مراقبت اتفاق افتاده است تا قصه در زمان مناسبی یکپارچه شود و ارتباط کاراکترها برقرار گردد ؟

این سوالی است که خانم آزیتا ایرایی و آقای مهدی حمزه باید پاسخ بدهند و راجع به آن گفت و گو کنند . اما ساختمان اصلی قصه  که من و  جمشید  طراحی کردیم از اول هم همین بود یعنی ما یک قصه را از سه زاویه و با شخصیت هایی که قرار بود که قصه هاشون به هم مرتبط شود طراحی و روایت کردیم که خانم هیرایی هم آن رو شاخ و برگ دادند و به صورت جزئی تر نوشتند .

فکر می کنم  این سه زاویه ای که ما در قصه روایت می کنیم در اصل سه زاویه مرتبط با هم است قصه آرش و قصه قاسم که به هم تنیده می شود، به دلیل اتفاقی که در قسمت ده می افتد که در اصل آرش پسر قاسم رو در یک اتفاق ناخود اگاه مسدوم می کند که درگیری بین آنها به وجود می آورد . قصه سامان هم به دلیل اینکه، شادی خواهر آرش در اصل معشوقه او هست آن هم به آرش مرتبط می شود ، در پایان  هر سه قصه در واقع به یک نقطه وصل می شود که که بیننده آن را از سه زاویه می بیند.

 یکی از نکات مهم این  سریال پرداختن به روابط میان اعضای خانواده است، این مساله چقدر دغدغه شخصی شماست؟

مهمترین جایی که ما در اجتماع  برای اولین بار می شناسیم جمع خانواده است ، خب طبیعتاً همه ما در خانواده بزرگ شده ایم و علاقه ای که  بین ، پدر ، مادر و فرزندان بوده باعث شده که این جست و جوی همیشگی در قصه های خانوادگی برایمان جذاب باشد . به همین دلیل محیط خانواده را محیطی لذت بخش، گرم و صمیمی می بینیم.

من فکر می کنم در هیچ جای دنیا نزدیک تر و دوست داشتنی تر از خانواده برای آدم وجود ندارد ، حتی اگر در خانواده ای مشکل و یا مساله ای وجود داشته باشد اگر قرار به سر عقل آمدن باشد من فکر می کنم که همه خانواده پشت هم و کنار هم هستند. خب طبیعتا می توان گفت برای من مهمترین دلیلش جذاب بودن محیط خانواده در زندگی خودمان است که با هر گرفتاری و سختی در کنار هم هستیم . و همین دلیل آداب و رسوم به قصه های ما هم راه پیدا می کند و ما دوست داریم که از این دست روایت ها را ببینیم و نمایش بدهیم. و خانواده ها باید بدانند که در مواجهه با مشکلات هیچ کس غیر خودشان نمی تواند به آنها کمک کند.

در برخی از لحظات سریال، شاهد افت ریتم هستیم به طور مثال ریتم در فضای ماهی سرا با ریتم در قصه موازی متفاوت است. آیا برای این مساله تمهیدی اندیشیده شده است؟

ببینید در مورد اینکه هر کجا چگونه روایت می شود، طبیعتا براساس نیاز قصه ما در آنجا حضور داریم

 چند درصد از سریال تصویر برداری شده و مراحل فنی در چه شرایطی به سر می رود؟

تقریبا روزهای پایانی تصویر برداری هستیم و هم زمان مراحل فنی قسمت به قسمت پیش رفته و پخش می شود.

 همکاری مجدد شما با محسن چاووشی نشان از بازخورد مخاطبان از سریال شما دارد . در این باره صحبت کنید ؟

آقای چاوشی یکی از خواننده های مورد علاقه من هستند. طبیعتا علاقه مندی مخاطبان به صدای ایشان که ما در سریال “سایبان” هم دیدیم این همکاری را مستمر، ادامه دار و دوام دار کرده . فکر می کنم اگر قرار باشد کار تازه ای را شروع کنیم ما باز هم با آقای چاوشی همکاری خواهیم کرد، چرا که فکر می کنم صدای ایشان برای بیان روایت هایی که ما به دنبال نمایش آن هستیم مناسب است و حضور صدای او در این سریال (دلدار)  با شعر جناب صفا در عنوان بندی پایان برای انتقال آنچه که مردم از این قصه راحت تر و قابل درک تر می کند مناسب است.

کمبود بودجه روی کیفیت برخی از آثار تاثیر گذار بوده است آیا سریال شما هم از این مساله صدمه دیده است ؟ در مورد بودجه الحمدالله ما در این سریال مشکلی نداشتیم و اتفاق های خوش آیندی رخ داده . اما در کل به دلیل تعدد کارهایی که در تلویزیون ساخته و تولید می شود مشکلات بودجه وجود دارد .

وضعیت اقتصادی چقدر در انتخاب تیم بازیگری شما موثر بوده است و به چند درصد از بازیگران مد نظرتان رسیده اید؟

 در تلویزیون در اصل به اندازه  عدد برآوردی که موجود است برای عوامل  پشت صحنه و جلوی دوربین باید برنامه ریزی شود . و ما هم سعی کردیم بر طبق بودجه ای که از تلویزیون دریافت کردیم کار را جلو ببریم و فکر می کنم که مدیریت درست  بودجه در کار تلویزیون بسیار مهم است . خب بعضا می شنویم که دوستان نسبت به مسائل پرداخت مالی عوامل کم لطف بوده اند و من عدم مدیریت مناسب را دلیل آن می دانم، ما سعی کردیم نه در این کار بلکه در کارهای قبلی هم  اتفاق نیفتد و الحمدالله موفق هم بوده ایم .

در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید. امیدوارم که “دلدار” همان طور که برای ما عاشقانه و دست داشتنی است برای مخاطبان هم همین طور باشد .

سریال دلدار

سریال دلدار

سریال دلدار

خبرنگار: مژگان رسولی

منبع: برنا

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید