خبر فوری

اخذ مجوز انتشار اولین نشریه محلی هشتبندی

هرمزبان:بهرامی نژاد صاحب امتیاز نشریه محلی «هشت بندی» از دریافت مجوز این نشریه محلی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،عبدالرسول بهرامی نژاد با تبریک روز خبرنگار به عموم مردم  در گفتگو اختصاصی با پایگاه خبری هشت بندی به تشریح جزئیات راه انداری اولین نشریه کاغذی در شرق هرمزگان و هشت بندی پرداخت.

وی در این رابطه بیان داشت:عصری را كه آغاز كرده ایم ، به عنوان عصر دانایی ،ارتباطات و انفورماتیك ، یا عصر فرا صنعتی نامیده اند ، عصری كه به جای انقلاب صنعتی در مرحله گذشته با انقلاب اطلاعات آغاز شده است.
 
وی در ادامه افزود:این مسئله تا به آنجا رسیده است كه شاخص عقب ماندگی و پیشرفت جوامع بشری به تدریج به جای ” درآمد سرانه ” به ” میزان اطلاعات سازمانیافته و قابل دسترسی ” تغییر یافته است؛با توجه به این معیار متاسفانه حوزه  شرق هرمزگان با نبود حتی یک نشریه کاغذی به صورت روزانه یا هفتگی را باید یکی از عقب مانده ترین مناطق از لحاظ فعالیت رسانه ای  بر شمرد؛ پس می توان گفت یکی از عوامل بارز عدم توسعه شرق هرمزگان نبود فعالیت های رسانه ای  منسجم و با ثبات بوده است.

عضو شورای پایگاه خبری هشت بندی در ادامه هدف از انتشار این نشریه را اطلاع رسانی  صحیح و مناسب، تنویر افکار عمومی و خدمت به توسعه ،بالابردن سطح معرفت عمومی، معرفی ظرفیت های اقتصادی، علمی، فرهنگی و نخبگان منطقه و همچنین  انعکاس کاستی ها و نارسایی های موجود در سطح منطقه  اعلام کرد.

وی همچنین اضافه کرد: در چند سال اخیر به لطف و زحمات سایر دوستانم در شورای مرکزی سایت خبری هشت بندی  همچون آقایان سهرابی، حیدری و مشایخی و سایر همکاران و مشاوران سایت شاهد راه اندازی پایگاه خبری هشت بندی بوده ایم که این عزیزان بدون هیچ گونه چشم داشتی و بعضا با برخی بی مهری ها و کم لطفی ها فعالیت اطلاع رسانی خود را به نحو احسن قابل تقدیری  انجام داه اند به صورتی که این پایگاه خبری  امروز جزو سه سایت پربیننده خبری استان قرار گرفته، و  این نشریه هم به حول قوه الهی نیز در راستای تکمیل این رسالت و خدمت رسانی به همشهریانی که در سطح منطقه به اینترنت دسترسی مناسب را ندارند فعالیت خواهد کرد و به ارائه خدمت خواهد پرداخت.

صاحب امتیاز نشریه محلی  «هشت بندی» در خصوص پیگیری دریافت مجوز انتشار این نشریه از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برای دریافت مجوز  ابتدا به اداره فرهنگ و ارشاد میناب مراجعه کردم که پس از نزدیک به یک سال سرگردانی و جمع آوری مدارک غیر ضروری که از سوی این معاونت فرهنگی، متوجه شدم کلا مسیر کسب مجوز را اشتباه می رفتم و تنها با ثبت درخواست و اسکن مدارک شناسایی و مدرک تحصیلی در سایت «سامانه جامع رسانه های کشور» می توان مجوز نشریه را  کسب کرد که به لطف خدا بعد از پیگیری های مکرر  این نشریه با شماره مجوز 29795/93 مجوز انتشار گرفت.

ایشان درباره ی چگونگی انتشار این نشریه تصریح کرد:انتشار این نشریه به صورت هفتگی و ابتدا تنها در سطح منطقه صورت می گیرد؛ اما در صورت حمایت و استقبال مردمی می توان انتشار آن را در سطح میناب و شهرستان های شرقی هرمزگان  نیز اتوسعه  داد.

وی در پایان از همه اهالی اهل قلم و علاقمندان به عرصه خبر جهت همکاری با این نشریه دعوت به همکاری کرد.

 قابل ذکر است اولین جلسه هماهنگی جهت انتشار نشریه روز پنج شنبه  همین هفته بیست و نهم مردادماه ساعت 17 در مسجد ولیعصر هشت بندی 2 برگزار می شود.

منبع: پایگاه خبری هشت بندی

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید