خبر فوری
دکتر عبدالله غریب زاده : فعالیت 18 ایستگاه سلامت در ایام نورز در هرمزگان

دکتر عبدالله غریب زاده: ۱۸پایگاه سلامت و اورژانس نوروزی در هرمزگان فعالیت می کنند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، دکتر عبدالله غریب زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۱۴ ایستگاه سلامت درسراسر استان و ۴ پایگاه موقت اورژانس جاده‌ای جدید در قشم و پهل بندرخمیر با ۹۸ نیروی تکنسین فوریت‌های پزشکی خدمات  را به هموطنان و میهمانان نوروزی ارائه خواهند داد.

وی افزود:در طرح نوروزی سال ۹۸ تعداد ۷۳ پایگاه فعال اورژانس جاده ای، ۸۴ دستگاه آمبولانس با تجهیزات پزشکی (۶ دستگاه آمبولانس ،  ۲ فروند شناور دریایی فوریت‌های پزشکی، یک فروند آمبولانس هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس مستقر در بندرعباس، ۱۱ مرکز پاسخگو تلفن ۱۱۵ در استان بصورت شبانه روزی و ۴۷۰ پرسنل ستادی و عملیاتی در ایام طرح سلامت نوروزی در استان فعالیت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  اقدامات واحد EOC حوزه اورژانس را کشیک ۲۴ ساعته مرکز هدایت عملیات بحران، رصد حوادث ویژه در استان، فعال بودن سامانه هشدار سریع دانشگاه، جمع آوری آمار و اطلاعات حوادث ویژه و ثبت در سامانه کشوری و فعال بودن ارتباطات بین پایگاهها، مرکز پیام و سازمان‌های همکار در حوزه مدیریت بحران با (بی سیم، تلفن ماهواره ای، اینترنت، تلفن و سیستم پیامکی) عنوان کرد.

دکتر عبدالله غریب زاده با اشاره به فعال بودن مرکز پایش مراقبت‌های بالینی دانشگاه (MCMC) در ایام نوروز گفت: این مرکز بصورت شبانه روزی فعال است و اقداماتی از جمله ثبت و پیگیری شبانه روزی شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۹۰، پایش وضعیت مادران پرخطر در استان، پایش روزانه (سه نوبت) وضعیت تخت‌های ویژه در سطح بیمارستان‌های استان و هماهنگی جهت انتقال بیماران بد حال، توزیع بیماران بین بیمارستان‌ها در استان، برقراری تلکنفرانس بین بیمارستان‌های مبدا و مقصد در سطح استان و خارج استان و همچنین مانیتورینگ تصویری اورژانس بیمارستان‌های شهید محمدی، کودکان و میناب در این مرکز صورت می‌گیرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید