خبر فوری

موسیقی های سنتی منافاتی با ارزش های اسلامی ندارند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، ایرج حیدری سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در آئین جشنواره سنتی محلی سور و سرنا ، از غرفه های مراکز فنی و حرفه ای خواهران و برادران میناب بازدید کرد.

وی با اشاره به قدمت بالای تمدنی ایران اسلامی اظهار کرد: کشور ایران اسلامی مهد تمدن در جهان می باشد و دنیا به خاطر این تمدن فاخر سر تعظیم فرو می آورد.

حیدری گفت: تمدن ایران اسلامی از چنان قدمتی برخوردار است که در ۱۵۰۰ سال پیش در این تمدن تاریخی فعالیتهای پزشکی وجود داشته است و  کشورهای غربی برای رسیدن به این سطح از تمدن تاریخی فاصله زیادی دارند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: ایران اسلامی نه تنها در حوزه تمدنی بلکه در حوزه فرهنگ و موسیقی ، ارزش های والای انسانی و اجتماعی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و دارای گذشته ای پر افتخار است.

حیدری بیان کرد: موسیقی های سنتی و محلی همچون سور و سرنا و زندگی منافاتی با ارزش های اعتقادی و اسلامی ندارند و باید با برقراری ارتباط بین گذشته و امروز دستاوردهای های هنری به ویژه فرهنگ و هنرهای محلی خود را حفظ کنیم.

وی با قدردانی از برگزاری جشنواره سنتی و محلی سور و سرنا و زندگی، خاطر نشان کرد: از همه دست اندرکاران برگزاری این جشنواره موسیقی محلی به ویژه اهالی شهر تیرور شهرستان میناب قدردانی می کنم. / برنا

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید