خبر فوری

۱۰۰۰ جلد قرآن بین مساجد استان هرمزگان توزیع شد

هرمزبان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان از توزیع یکهزار جلد قرآن در بین مساجد این استان خبر داد و گفت: توزیع این تعداد قرآن در راستای توسعه طرح تلاوت نور صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس عنوان کرد: به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن، بیش از یکهزار جلد قرآن در راستای توسعه طرح تلاوت نور بین مساجد توزیع شده است.

وی با بیان اینکه هم اینک طرح تلاوت نور در بیش از یکهزار و 100 مسجد و نمازخانه در سطح استان هرمزگان اجرا می شود، افزود: در قالب این طرح، هر روز در بین دو نماز یک صفحه از قرآن تلاوت می شود.

حجت الاسلام پهلوانی تصریح کرد: قرآن های توزیع شده از سوی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تامین شده است و اولویت اهدا قرآن با مساجدی بود که تا کنون قرآن دریافت نکرده بودند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر 37 خانه نور در زمینه ترویج فعالیت های قرآنی در کانون های مساجد هرمزگان فعال می باشند که تا پایان سال 23 خانه نور جدید در این استان راه اندازی می شود.

این مقام مسئول همچنین از اجرای طرح های جامع قرآنی(حفظ کل قرآن) در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به عنوان یکی از برنامه های قرآنی نام برد و گفت: شش کانون در شهرستان سیریک، یک کانون در شهر بیکاه شهرستان رودان، یک کانون در روستای طبل شهرستان قشم و یک کانون نیز در شهرک ولیعصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بندرعباس مجری طرح جامع حفظ کل قرآن هستند.

پهلوانی افزود: اجرای طرح تفسیر روزانه، مراسم جزء خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان، برگزاری کلاس های روخوانی و روانخوانی در 2 بخش برادران و خواهران و در رده های سنی مختلف از دیگر برنامه هاست.

وی بیان کرد: برگزاری نخستین دوره از مسابقات قرآنی مساجد روستاهای سراسر کشور در دو رشته قرائت و حفظ به میزبانی کانون فرهنگی هنری موعود روستای روتان بخش بمانی شهرستان سیریک در زمستان امسال یکی دیگر از فعالیت هاست.

گفتنی است؛ هم اکنون بیش از 880 کانون فرهنگی هنری با مجوز رسمی ستاد عالی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان خدمات متنوع فرهنگی، هنری، علمی، پژوهشی، آموزشی، کتابخانه ای، اردویی، مشاوره ای و خدمات اجتماعی به مخاطبان ارائه می کنند.

پایان پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید