اولین جشنواره تئاتر «نور» در هرمزگان در حال برگزاری است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، مصطفی رجبیان مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه از میان این جشنواره تئاتر نور سه اثر برگزیده به مرحله کشوری راه می‌یابند، اظهار کرد: این جشنواره با میزبانی و مشارکت دستگاهی فرهنگی اجرایی و شهرستان رودان و حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از یکشنبه ۵ اسفند لغایت ۷ اسفندماه در حال برگزاری است.

جشنواره تئاتر نور در راستای توسعه برنامه های تبلیغی

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بیان کرد:هدف از برگزاری این جشنواره، توسعه برنامه‌های تبلیغی و ترویجی و تبیین فرهنگ قرآنی، عترت و نماز با استفاده از ابزار اثرگذار هنر در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند: اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست و لذا با این رویکرد جشنواره برگزار شده است.

رجبیان افزود:در این جشنواره ۹ گروه آموزشی راه پیداکرده‌اند و قرار است هر گروه سه اجرا و در کل ۲۷ اجرا در مساجد و معابر پرتردد سطح شهرستان رودان داشته باشند.

این مقام مسئول بیان کرد: استان هرمزگان تقریباً مدت سه سال در راستای تحقق سند فرهنگی، ترویجی و تبیین فرهنگ قرآنی با استفاده از ابزار تأثیرگذار هنر این مفاهیم ارزشمند سعی در برگزاری جشنواره‌های آیینی مذهبی کرده است.

اهداف جشنواره تئاتر نور

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: ازجمله اهداف جشنواره را می‌توان بحث تشویق هنرمندان به تولید آثار هنری در راستای موضوعات آیینی قرآنی و کشف استعداد‌های هنری در حوزه قرآن با هدف تقویت و انسجام‌بخشی دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی و مردمی در اجرا و برگزاری جشنواره برشمرد.

رجبیان با تأکید بر نقش قرآن و عترت و سیره اهل‌بیت (ع) در زندگی امروزی افزود: توجه به سیره اهل‌بیت (ع) باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و جریان‌های انحرافی است که می‌توان یکی از راه‌های مقابله با آن را نماز، قصص، آیات و روایات قرآنی و احادیث پیامبر اسلام (ص) عنوان کرد که محوریت این جشنواره بر اساس این محور‌های دینی و اعتقادی است.

این فعال قرآنی ابراز کرد: در جشنواره تئاتر نور که در شهرستان «رودان» در حال اجراست پنج نمایش از میناب شامل «وضعیت قرمز» به کارگردانی ایوب رحیمی، «دشمن آشکار» به کارگردانی راهب ذاکری، «تندیسی برای شهر» به کارگردانی حبیب ناصری، «حریم حرمت» به کارگردانی باقر رمضان زاده و «اس پی» به کارگردانی شیوا قاسمی به روی صحنه می‌رود.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در پایان گفت: در این جشنواره همچنین نمایش «سرباز» به کارگردانی فریده سلمانی از بندرعباس، «چیزی شبیه پدر» به کارگردانی ابراهیم لشکری از حاجی‌آباد، «گاو» به کارگردانی علی‌اصغر کمالی از رودان و «مات» به کارگردانی ناصر عابدینی از رودان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند./ ایکنا

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید