خبر فوری

حجت الاسلام جعفری: زنان در فرهنگ‌سازی بیشترین نقش رادارند

زنان در فرهنگ‌سازی بیشترین نقش رادارند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، حجت الاسلام جعفری سرپرست اداره تبلیغات اسلامی سیریک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروزه نقش مؤثر زنان در مقابله با تهاجم فرهنگی و پیشگیری از انحرافات اجتماعی بر کسی پوشیده نیست، زیرا زنان در فرهنگ‌سازی بیشترین نقش رادارند و همین نقش مؤثر و کلیدی، موجب شد که نوک‌تیز حمله دشمن در جهانی‌شدن و استحاله فرهنگی متوجه زنان جامعه گردد.

وی گفت: یکی از تلاش‌های عمده دشمن برای توفیق یافتن در تحقق اهداف شومش، مسئله ایجاد حالت بی‌اعتنایی به ارزش‌های اخلاقی است.

حجت الاسلام جعفری ابراز کرد: دشمن می‌کوشد تا با شکستن قداست و حرمت ارزش‌ها در منظر فرد، او را نسبت به مسائل ارزشی، لاابالی و دچار اباحه گری کند و فرد وقتی دچار اباحه گری شد، دیگر امکان مقابله با تهاجمات بی‌امان فرهنگی را هم از دست می‌دهد و دقیقاً دشمن همین طرح شوم را در رابطه با زنان جامعه اسلامی ما به اجرا گذاشت.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی سیر یک افزود: دشمن با نقش‌ها و تاکتیک‌های بسیار کارشناسانه و دقیق، ابتدا هجمه‌ای ناجوانمردانه به‌نظام ارزشی زنان وارد می‌کند و با ایجاد شبهه و تردید نسبت به مقدساتی مثل حجاب، عفت، حیا و… باور زنان را نسبت به این ضرورت‌های دینی دچار تزلزل کرده و بعد هم مسئله ارزشی مهم حجاب را به‌عنوان یک عامل ضد ارزش و وسیله دست‌وپا گیر و عاملی برای به بند کشیدن زن مطرح کرده است و سپس با رواج الگو‌های ساخته‌شده دست خود، زنان را به‌سوی بدحجابی و بی‌حجابی می‌کشاند و متأسفانه در این عرصه توانسته توفیقات زیادی را هم به دست آورد.

وی به شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره کرد و گفت: امروزه ماهواره‌ها به‌عنوان یکی از رسانه‌ها و ابزار‌های اصلی انتقال و گسترش ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی در رفتار قشر نوجوان و جوانان به‌ویژه دانشجویان و تغییر رفتار اجتماعی آنان، نقش مهمی را ایفا می‌کند، گسترش روزافزون ماهواره‌ها، گسترش بی‌بندوباری و به وجود آمدن فساد فراگیر در جامعه و به انحطاط کشیده شدن برخی از جوانان نشان از تأثیر روزافزون این شبکه‌های ماهواره‌ای بر مخاطبین خود می‌باشد./ ایکنا

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید