5 نفر از ساکنین سپیدار مرکزی با گاز منوکسیدکربن مسموم شدند

پوران فرد مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، گفت : در ساعت ۲۰ و ۲۱ دقیقه شب گذشته در محور یاسوج به شیراز منطقه پریکدان بر اثر واژگونی پراید ۵ نفر مصدوم شدند که بلافاصله آمبولانس اورژانس در محل حاضر و دو مصدوم را در محل درمان سرپایی و سه مصدوم دیگر را به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال دادند.

وی نیز ادامه داد:همچنین شب گذشته مسمومیت با گاز منوکسیدکربن پنج نفر از یک خانواده را در سپیدار مرکزی روانه بیمارستان کرد.

پوران فرد تصریح کرد: با اعلام این خبر بلافاصله اورژانس سپیدار اعزام شد و هر پنج مسموم این حادثه را بعد از ارائه خدمات پزشکی از جمله اکسیژن درمانی به بیمارستان امام سجاد یاسوج انتقال داده شدند

بر اساس سالنامه آماری سال ۱۳۹۵ سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در رتبه دهم میزان متوفیات ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن بر حسب هر صد هزار نفر جمعیت قرار گرفت.

مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در فصل سرما و پدیده گازگرفتگی همواره در آغاز فصل سرما بیشتر است.

تکرار این حوادث ناگوار ریشه در ضعف فرهنگ ایمنی در استفاده از انرژی گاز و نصب وسایل گرمایی دارد.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید