خبر فوری

فرهنگ عفاف و حجاب زمینه ساز صمیمیت بیشتر در خانواده

گسترش فرهنگ حجاب عامل مهم در پایداری نهاد خانواده

معصومه هوشمند کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفتگو با ایکنا از هرمزگان گفت: واژه حجاب در لغت به معنای مانع، پرده و پوشش آمده است. این کلمه در استعمالات قرآنی آن بیشتر به معنی پرده به کار رفته است و از آن جهت مفهوم پوشش می‌دهد که پرده وسیله پوشش است.

وی با اشاره به آثار و نتایج گسترش فرهنگ عفاف و حجاب گفت: گسترش فرهنگ حجاب و عفاف آثار و نتایج مهمی دارد. در ساحت فردی، ایجاد سلامت و آرامش روانی در آحاد افراد جامعه با حجاب و عفاف پیوند دارد.

کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به عوامل مهم در پایداری نهاد خانواده ابراز کرد: کارکرد دیگر گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، پایداری نهاد خانواده است. با عدم رعایت حجاب نمی‌توان امنیت، صمیمیت، همکاری، پویایی و سلامت ذهن و ضمیر و رشد را در درون خانواده انتظار داشت.

هوشمند تصریح کرد: کارکرد دیگر فرهنگ عفاف و حجاب، حفظ و استیفای نیروی کار در جامعه است. جامعه در اضلاع مختلف خویش، رسالت‌ها و وظایفی به عهده دارد. جامعه علمی، جامعه اداری، جامعه کارگری، جامعه ورزشی و… هر کدام دارای اهداف و شرح وظایفی است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید