خبر فوری

پتانسیل هر روستای ایران برای تبدیل به قطب گردشگری دنیا / ارزش طلایی سفره حلال برای مسافرت مسلمان جهان

– اخبار اجتماعی –

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،  در نشست تخصصی فعالان گردشگری کیفیت، سلامت، حلیت، و اصالت کشور که برای نخستین بار در تهران برگزار شد، دست اندرکاران این حوزه اعم از بخش خصوصی و دولتی، دانشگاه، تشکل‌ها، اتحادیها، کارآفرینان درباره موضوعاتی، چون روش‌های ارز آوری از گردشگری، کیفیت محصول و خدمات ، سلامت و بهداشت جسم و روان، حلیت در گردشگری مسلمانان و غیرمسلمانان، اصالت و هویت تولید، خدمات و ارائه آن، استفاده از ظرفیت بومی و روش‌های نوین جذب توریسم در صنعت گردشگری حلال با هم بحث و تبادل نظر کردند.

شناساندن غذاهای بومی و محلی ایرانی به مسافران دنیا توسط تسترهای مشهور جهانجهان دو سال دیگر با یک شهر متفاوت تاریخی و فرهنگی ایران مواجه می شود

به گفته فعالان این عرصه، گردشگری حلال که به همت سازمان بین المللی سیتی وان در ایجاد درآمد و اشتغال نقش موثری در صنعت گردشگری داشته است و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و خارجی تنها مرجع صادرکننده پروانه بین‌المللی بهره‌برداری نشان محصولات و خدمات درحوزه کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت در ایران و جهان است که صلاحیت صدور گواهینامه محصولات، فرآیندها و خدمات را کاملاً به ‌صورت انحصاری در اختیار دارد.

در این رابطه رئیس سازمان بین المللی ستی وان عنوان کرد: یکی از اهداف مهم این گردهمایی را توسعه گردشگری حلال و رهایی از وابستگی ذخایر نفتی، تحقق اقتصاد مقاومتی و معرفی جایگاه گردشگری ایران در خارج از مرزها کشور است.

وی با اشاره به اینکه، توسعه گردشگری حلال را که دربرگیرنده چهار اصل کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت معنای نوین در کاربرد مفهوم حلال در عرصه‌هایی اقتصادی،گردشگری و سلامت است، افزود به ویژه آنکه بخش بزرگی از سفرها و بازارهای هدف گردشگران در سرزمین‌هایی شناخته شده در کشورهای اسلامی واقع شده است، از سوی دیگر شمار فراوانی از گردشگران را مسلمانان که جمعیت آنان قریب یک میلیارد و پانصد میلیون نفر تشکیل داده اند و این دو عامل، اسباب توجه فعالان عرصه گردشگری را به سرزمین های اسلامی و مسلمانان موجب شده و البته گرایش روز افزونی را هم حتی در بین کشورهای غیر مسلمان موجب شده است.

رئیس این سازمان بین المللی با بیان اینکه، سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) مستقر در شهر مادرید اسپانیا، از نمایندگی‌های سازمان ملل در بخش گردشگری است که در رابطه با امور جهانگردی سیاستگذاری می‌کند و امروزه پیشتازترین و شناخته شده ترین سازمان بین المللی مرتبط با سفر و گردشگری در جهان ارزیابی می‌شود.

وی افزود: سازمان بین المللی سیتی وان، نخستین سازمان بین المللی در جهان است که اتحادیه بین المللی روٌسای دانشگاههای جهان (IAUP) مستقر در نیویورک و لندن در جولای 2017 ، این سازمان را به عنوان نخستین سازمان علمی پژوهشی در شورای اجرایی اتحادیه (IAUP) در کشور اتریش انتخاب کرده و سازمان بین المللی سیتی وان طی مصوبه 8 ژوئن 2018 به عضویت رسمی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO) درآمده و به عنوان تنها سازمان بین المللی در حوزه کیفیت، سلامت ، حلیت و اصالت به تمام کشورهای عضوUNWTO معرفی شده است.

وی افزود: مرجعیت ارائه استاندارد در گردشگری حلال به تصویب کشورهای اسلامی سازمان کنفرانس اسلامی ( OIC ) رسیده که رسماً 58 کشور اسلامی این استاندارد و نشان را به عنوان استاندارد مرجع شناخته‌اند.

رئیس سازمان بین المللی سیتی وان با بیان اینکه استاندارد گردشگری حلال با نظرات فقهی و شرعی مراجع و عالمان بزرگ در زمینه‌های فعالیت حوزه های 22 گانه: 1- آژانس ها و دفاتر خدمات مسافربری 2- راهنمایان تور 3- مواد غذایی و آشامیدنی 4- دارویی 5- لوازم آرایشی و بهداشتی 6- آرایشگاهها 7-بیمارستانهاو مراکز درمانی 8- پوشاک و منسوجات 9- رستورانها10-کشتارگاهها 11- حمل ونقل هوایی 12- حمل و نقل دریایی 13- حمل نقل ریلی 14- حمل و نقل جاده ای 15-فروشگاههای زنجیره ای 16-صنایع دستی 17 -خدمات بیمه 18- خدمات بانکداری 19- هتل ها و مراکز اقامتی 20- امکان تفریحی 21- کافی شاپ ها 22- خدمات داندانپزشکی، تهیه و تدوین شد تا در جهت توسعه فرهنگ سلامت، توریسم و بهبود عملکرد فعالان گردشگری حلال توصیف کردند. در پی این تدوین، ضمن تایید و استقبال آن در مراکز و مجامع بین المللی، در دانشگاههای معتبر دنیا نیز برای نخستین بار کرسی و رشته تحصیلی گردشگری حلال پایه ریزی گردید. شایان ذکر است، استاندارد گردشگری حلال مدون شده را می توان به منزله گواهینامه بین المللی کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت گردشگری حلال دانست.

همچنین در این گردهمایی عباس برزگر – کارآفرین برتر و نمونه کشوری؛ هر روستا در ایران را قطب گردشگری در دنیا دانست و افزود: گردهمایی بهمن ماه یک فرصت بی نظیر برای معرفی کشور در شرایط حاضر است و برای گردشگری حلال بسیار مهم است تا نام گردشگری اسلامی – ایرانی با یک نشان بین المللی همچون نشان سیتی وان برای جهانیان شناخته شود.

برزگر با بیان اینکه گردشگری یکی از مهمترین ابزارهای شتاب گیری پیشرفت برای افرادی همچون عباس برزگر محسوب می‌شود، افزود: گردشگری، اقتصاد مهم، فرهنگ ساز، و اشتغالزا برای تمام خانواده‌های ایرانی محسوب می شود.

کارآفرین برتر کشوری ادامه داد: در بخش فرهنگی، با توسعه گردشگری برای هر روستایی می توان تاریخ و تمدن کهن ایران زمین را به سرتاسر جهان انتقال داد چراکه یگانه راه انتقال فرهنگ و تاریخ هر کشور حمایت از گردشگری خرد است.

وی با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور برتر جهان در حوزه جاذبه‌های گردشگری است، افزود: سازمان بین المللی سیتی وان با در نظر گرفتن حداقل بودجه توانسته است اشتغال زیادی در حوزه گردشگری ایجاد کند، به طوریکه شاهد انفجار شغل در دهکده گردشگری برزگر بوده‌ام.

حمید رضا صیفی – دبیر کل کانون عالی کارفرمایی ایران با بیان اینکه بسیاری از اعضای خانواده برزگ سیتی وان فعالان صنعت گردشگری کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت هستند، گفت: منابع درآمدی که برای ساخت و ایجاد امکانات گردشگری از آنها استفاده می‌شود نیز وابسته به مسلمانان و از محل حلال است، از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه علاقمندان به گردشگری حلال است. جمهوری اسلامی ایران در بین تمامی کشورهای مسلمان به لحاظ دارابودن زیرساخت‌های کاملا اسلامی و انطباق ارزش‌های فرهنگی واخلاقی با معیارهای دین مبین اسلام از تمامی بسترهای توسعه گردشگری حلال برخوردار است و یکی از عوامل جذاب و انگیزشی در مورد کشور ایران برای این گردشگران همین موضوع است که در ایران از ابتدا تا انتهای فعالیت‌ها بر اساس موازین شرع مبین اسلام انجام می‌شود و اهدای نشان بین المللی سیتی وان برای عنلکرد 22 گانه گردشگری مهر تایید گردشگری حلال در جهان است.

خدمات گردشگری حلال، محصولات گردشگری حلال، ضوابط و مقررات تولید، عرضه، صادرات و واردات، شیوه‌های برند سازی، صادرات و واردات، زنجیره‌های تأمین، فرهنگ سازی مصرف فرآورده‌های حلال بر پایه چهار اصل سازمان بین المللی سیتی وان کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت محورهای گردهمایی خانواده بین المللی سیتی وان بود.

چرا فال حافظ حال آدمی را خوب می‌کند/ آرامگاهی که انتخاب اول گردشگران جهان است

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید