خبر فوری

سارقین منازل دستگیر شدند/اموال مال باختگان برگردانده شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان؛ وی افزود: پس از دستگیری؛ عاملان سرقت صراحتا به انجام این سرقت ها با استفاده از ابزاری چون شاه کلید و دیلم اقرار کردند.

سرهنگ کرمی ادامه داد: مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه که بسیاری از آن ها نیز نو و پلمپ بودند از مخفیگاه این افراد پیدا شده و در قالب 4 خودروی باری با ارزشی معادل 250 میلیون تومان به پلیس آگاهی انتقال داده شد.

وی با بیان این که نمونه هایی از آن ها را در حال حاضر در محل پلیس آگاهی قرار دارد و بخش دیگری از آن ها به مالباختگان تحویل داده شد، ادامه داد: علاوه بر 4 نفر سارق تعداد 2 نفر مالخر شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان با بیان این که میانگین سنی این افراد 18 تا 27 سال بوده است، عنوان کرد: این افراد در تحقیقاتی که از آن ها به عمل آمده تعداد 9 فقره سرقت به همین شیوه صراحتا اقرار کردند و پیگیری همچنان ادامه دارد. سه نفر از این باند دارای سوابق متعدد کیفری بوده و فرد دیگر بدون سابقه است.

سرهنگ کرمی در خصوص توصیه های پلیس به شهروندان، افزود: در ابتدا از شهروندان به دلیل مشارکت در تأمین امنیت همگانی متشکریم.

وی با بیان این که پلیس ها فرزندان مردم هستند، اظهار کرد: پلیس  برای مردم است و تعامل و هماهنگی میان پلیس و مردم بسیار خوب است اما در جهت پیشگیری از سرقت منزل و مغازه توصیه هایی برادرانه به شهروندان دارم.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: از خالی گذاشتن منازل ویلایی و آپارتمان های طبقات اول و دوم در شب و به مدت طولانی اکیدا خودداری کنید.

وی ادامه داد: در صورتی که قصد خروج از محل سکونت خود را دارند حتما موضوع را به همسایگان معتمد اطلاع دهند.

سرهنگ کرمی افزود: ورود و خروج و همچنین تردد افراد مشکوک را زیر نظر بگیرند و اگر افراد مشکوکی را در کوچه پس کوچه ها و محله خود دیدند بلافاصله با پلیس110 تماس بگیرند.

این مسئول انتظامی تاکید کرد: چنانچه خودروهای تک سرنشین یا مشکوک در معابر خلوت دیده شد که منتظر فرد یا افرادی هستند و یا حرکات، رفتارو گفتار آن ها مشکوک است فورا به پلیس 110 اطلاع دهند.

وی در پایان گفت: هنگام خروج از منزل تنها به قفل کردن درب خروجی اکتفا نکرده و کلیه درهای داخلی ساختمان اعم از در های پشت بام، حال اتفاق ها آشپزخانه، حمام و حیاط خلوت را قفل کنند و تا حد امکان دوربین های مداربسته نصب کنند./ برنا

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید