خبر فوری

رشد ۲۵ درصدی خروجی پرونده‌ها در دادگستری قلعه گنج

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در آیین افتتاحیه ساختمان جدید دادگستری شهرستان قلعه‌گنج به آمار ورودی پرونده‌ها به این شعبه قضایی اشاره کرد و گفت: در ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری تعداد ۸ هزار و ۵۲۷ فقره پرونده وارد دادگستری این شهرستان شده است.

وی افزود: متوسط نرخ رسیدگی درشعب حوزه قضایی شهرستان قلعه گنج طی ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری ۱۰۳/۵ درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته است.

این مقام ارشد قضایی در استان با اشاره به اینکه موجودی پرونده‌های شعب حوزه قضایی شهرستان قلعه گنج در ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری ۳۶ درصد کاهش داشته است، بیان داشت: متوسط زمان رسیدگی  در این حوزه قضایی ۵۳ روز است.

رییس کل دادگستری استان کرمان در ادامه جلسه با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی برخواسته از یک انقلاب شکوهمند است افزود: دشمنان به دنبال ناکارآمد نشان دادن این نظام هستند، اما به رغم تمام دسیسه‌ها و نیرنگ‌های آنان این نظام با اقتدار و پایدار در مقابل استکبار جهانی ایستاده است و اهداف و آرمان‌های خود را دنبال می‌کند.

موحد با اشاره به اینکه مردم سالاری دینی از دستاورد‌های بزرگ این انقلاب بوده است، بیان داشت: براساس اصل ششم قانون اساسی در جمهوری اسلامی باید کشور با اتکا به آرا عمومی مردم اداره شود لذا به طور متوسط هرساله یک انتخابت در کشور برگزار می‌شود.

این مقام ارشد قضایی در استان استقلال و قدرت دفاعی را از مهمترین دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی برشمرد و یادآورشد: ملت ایران سرافرازانه در بسیاری از عرصه‌ها موفق عمل کردند و امیدواریم همان طور که در بسیاری از مسائل به استقلال کامل رسیده ایم در بحث اقتصادی نیز با تکیه بر رهنمود‌های مقام معظم رهبری و توجه و عمل به اقتصاد مقاومتی در این زمینه نیز به استقلال کامل برسیم.

وی گفت: نسخه شفا بخش مشکلات اقتصادی کشور اقتصاد مقاومتی است لذا با استفاده از تمام امکانات و ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم موانع اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی را در استان برطرف خواهیم کرد.

موحد اظهار داشت: استان کرمان یکی از استان‌های پایلوت اقتصاد مقاومتی (شهرستان قلعه گنج) در کشور است که طرح‌های مختلفی طی چند سال گذشته درآن اجرا شده است و مسئولین اجرایی استان با همت و تلاش شبانه روزی این سیاست‌ها را دنبال می‌کنند.

این مقام ارشد قضایی در استان با بیان این مطلب که دستگاه قضایی هم در این راستا وظایف قانونی دارد، گفت: بر اساس دستور ریاست قوه قضاییه، ستادی در دادگستری استان کرمان تشکیل شده است که به صورت منظم مسائل و مشکلات فراروی بخش خصوصی را رصد می‌کند و هر آنچه در توان داشته باشد به کار می‌گیرد.

وی افزود: با همکاری دستگاه قضایی استان و اتاق بازرگانی کارگروه تخصصی در مرکز اتاق بازرگانی کرمان تشکیل شده است که درخواست‌ها و مشکلات سرمایه گذاران و بخش‌های تولیدی را بررسی و حل و فصل می‌کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه اعضای این کارگروه بعضی از قضات و معاونین دادگستری هستند، بیان داشت: اگر در این کارگروه تشخیص داده شود که در حوزه‌ای به حمایت قضایی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیاز است بلافاصله کار‌های کارشناسی صورت می‌گیرد و در جلسه ستادی موضوع مطرح و موانع برطرف می‌شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید