خبر فوری

بازدید دانشجویان پزشکی از مجتمع آموزشی، پژوهشی درمانی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ در این جلسه ابتدا دانشجویان مباحثی در مورد واحد پذیرش مراکز درمانی، روند مراجعه بیماران و دریافت خدمات از بیمارستان، اورژانس، تریاژ بیماران، پذیرش بیمار و دریافت مدارک، ثبت اطلاعات در سیستم HIS و اهمیت ثبت کد ملی در سیستم فرا گرفتند.

نحوه استفاده از پرونده بیمار توسط دانشجو، موارد منع کپی برداری یا عکسبرداری از پرونده بیماران، دستورالعمل وزارتخانه در خصوص میزان دسترسی به پرونده های بیماران حتی ریاست بیمارستان، جنبه قانونی و محرمانه بودن پرونده ها و همچنین دسترسی به سیستم  HIS از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به آنها اشاره شد.

دانشجویان پزشکی در ادامه با حضور در ساختمان اداری و حوزه ریاست مجتمع پیامبر اعظم (ص)، مجتمع آموزشی فارابی شامل (سالن ها، کلاس ها و کتابخانه)، مرکز بیماری های خاص ابوریحان، واحد ام آر ای و سی تی اسکن، اورژانس بیمارستان شهید محمدی شامل: (تریاژ، داروخانه، رادیولوژی، اورژانس جراحی، اورژانس داخلی و اندوسکوپی و کلونوسکوپی در طبقه دوم اورژانس)، با نحوه ارائه خدمت و چگونگی گذراندن دوره آموزش خود آشنا شدند.

در ادامه این بازدید ها دانشجویان با کلینیک های تخصصی دانشگاه آشنا شدند؛ حضور در آزمایشگاه جامع تخصصی دانشگاه و بخش پاتولوژی آزمایشگاه از دیگر برنامه های آنان بود که با ارائه توضیحاتی جامع توسط مسئول بخش پاتولوژی پایان یافت.

از دیگر برنامه های این بازدید چند ساعته حضور در کلینیک طب کار و بخش های بستری بیمارستان شهید محمدی بود که پس از بازدید و ارائه مباحث آموزشی و توجیهی لازم انجام شد.   

 

 

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید