خبر فوری

افزایش تعداد موقوفات در استان هرمزگان

حجت الاسلام مصطفی آزادی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸۷ وقف جدید در هرمزگان ثبت شده است.

وی افزود: بیش از ۳۰ درصد این موقوفات منفعتی و مابقی انتفاعی است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت: پیش بینی امسال ثبت ۱۲۰ موقوفه بود که امیدواریم تا پایان سال تعداد موقوفات بیشتر از این میزان شود.

حجت الاسلام مصطفی آزادی افزود: وقف ملک به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در بندرعباس و ۵ باب مغازه در بندرلنگه از جمله وقف‌های شاخص است.

وی گفت: از ۶ هزار و ۹۶۷ موقوفه در استان ۵ هزار و ۹۱۶ موقوفه انتقاعی است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان تشکیل انجمن‌های یاوران وقف در زمینه‌های مختلف و ارائه راهکار را  از جمله برنامه‌ها برای ترویج فرهنگ وقف عنوان کرد.

وقف انتفاعی یعنی واقف نظرش از وقفی که کرده تحصیل و بدست آوردن درآمد نباشد و استفاده از آن عامه باشد مثل وقف بر مسجد، ساختن پل و مدرسه.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید