خبر فوری
هرمزبان:مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با اشاره به اینکه ردیف اعتبارات استانی برای بخش استانداردسازی 11 میلیارد تومان است که در سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان 20 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد، تصریح کرد: از این میزان 10 میلیارد و 700 میلیون تومان آن محقق و مابقی در هفته آینده تخصیص خواهد یافت و برای سال آینده هم 20 میلیارد تومان دیگر اعتبار در نظر گرفته‌شده است که با این روند تا چهار سال آینده هیچ مدرسه غیراستانداردی در هرمزگان وجود نخواهد داشت.

تا چهار سال آینده مدرسه غیراستانداردی در هرمزگان وجود ندارد

به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا، ‌نوید احمدی  صبح امروز در یک نشست خبری با بیان اینکه اولویت امسال خود را در بحث ساماندهی پروژه‌های نیمه‌تمام و تعریف پروژه‌های ساخت هنرستان‌های شبانه‌روزی قرار دادیم، اظهار کرد: 5 هنرستان شبانه‌روزی را با استفاده از اعتبارات ملی مشخص که خوشبختانه هنرستان شبانه‌روزی میناب به بهره‌برداری رسید و چهار هنرستان در پارسیان، حاجی‌آباد، قشم و تخت نیز در دست‌ساخت با استفاده از اعتبارات ملی قرار دارد که تا مهرماه 98 به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه هنرستان علوم و فنون دریایی در جاسک کلنگ زنی شده است، خاطرنشان کرد: ردیف اعتبارات ملی در استان هرمزگان نسبت به سال 96 با رشد 50 درصدی همراه بوده است.

احمدی با بیان اینکه ردیف اعتبارات استانی‌مان نیز 71 میلیارد تومان بوده که تاکنون 24 میلیارد تومان آن محقق و پیش‌بینی‌مان تحقق 60 درصدی تا پایان سال است، عنوان کرد: ردیف اعتبارات ملی‌مان 51 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده که تاکنون 36 میلیارد تومانش تخصیص‌یافته و در هفته آینده به 45 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه 45 پروژه شامل 160 کلاس درس با 20 هزار و 500 مترمربع فضای آموزشی و اعتبار 18 میلیارد و 200 میلیون تومان در دهه مبارک فجر سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد: در سال جاری 100 هزار مترمربع فضای مدارس استان آسفالت و 80 هزار مترمربع ایزوگام شده است.

احمدی در خصوص تجهیز مدارس استان به سیستم گرمایشی خاطرنشان کرد: پس از اتفاق در سیستان و بلوچستان از سوی وزارت آموزش‌وپرورش تخصیص مناسبی برای تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد صورت گرفت که به‌زودی 400 مدرسه استان هرمزگان با بودجه 400 میلیون تومانی تخصیصی، مجهز به سیستم گرمایشی استانداردشده و دیگر هیچ مدرسه‌ای از سیستم گرمایشی غیراستاندارد استفاده نمی‌کند و به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور در این بخش به این مهم دست خواهیم یافت.

وی بزرگ‌ترین دغدغه مدارس استان هرمزگان را مجهز شدن به سیستم سرمایشی دانست و عنوان کرد: 5 میلیارد تومان در سال جاری و 5 میلیارد تومان در سال آینده برای تجهیز مدارس استان به سیستم سرمایشی استاندارد اعتبار در نظر گرفته‌شده است که در سال جاری یک هزار کلاس درس و در سال آینده یک هزار کلاس دیگر به این سیستم تجهیز و مشکلاتمان در این بخش به صفر خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با اشاره به اینکه پروژه شهر مدرسه از بزرگ‌ترین پروژه‌های سطح کشور است که در هیچ استانی پروژه‌ای با این وسعت دیده نشده است، اظهار کرد: ایده و ابتکار این پروژه توسط استاندار هرمزگان صورت گرفت و براساس سند تحول بنیادین آموزشی کشور در 12 هکتار در شهرک پیامبر اعظم(ص) مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های استاندار زمین این پروژه به‌صورت رایگان از سوی مسکن و شهرسازی به آموزش‌وپرورش اهدا خواهد شد و در 35 هزار مترمربع فضای آموزشی و در 4 بلوک دخترانه و 4 بلوک پسرانه شامل مدارس ابتدایی اول، ابتدایی دوم، متوسطه اول و متوسطه دوم نیز با بهره‌گیری از سیستم آموزشی جدید برای نخستین بار در سطح کشور ساخته خواهد شد.

احمدی با اشاره به اینکه چنین فعالیتی در کشورهای ژاپن، فنلاند و هندوستان نیز انجام‌شده و آن‌ها را موردمطالعه قرار داده‌ایم، اضافه کرد: باید از دیدگاه کمی نگری به سمت کیفی نگری و از آموزش محوری به سمت پرورش و تربیت دانش‌آموزان پیش رویم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با بیان اینکه چنین طرحی نیز در روستای حسنلنگی و پس‌ازآن سندرک هم دیده‌شده تا بتوانیم علاوه بر شهر بر توسعه مدارس روستایی هم تمرکز کنیم، ابراز کرد: در این فضای آموزشی نیز علاوه بر کلاس درس، سالن ورزشی، آزمایشگاه، آمفی‌تئاتر، کتابخانه، فضای پرورش گل و گیاه، سالن روباتیک و استخر دیده‌شده است تا بتوان به‌وسیله آن، میزان خلاقیت و علاقه دانش‌آموزان سنجیده و برای انتخاب رشته موردعلاقه‌شان مسیریابی صحیح انجام داد.

وی با اشاره به اینکه بدین‌جهت شهرک پیامبر اعظم(ص) نیز برای انجام پروژه شهر مدرسه‌دیده شد که این منطقه با مشکل فضای آموزشی مواجه است، عنوان کرد: این منطقه نیاز به 30 مدرسه دارد که با هدایت هوشمندانه اعتبارات نیز این مکان برای ساخت فضای آموزشی جدید نیز موردبررسی قرار گرفت.

احمدی در خصوص تأمین اعتبار این پروژه خاطرنشان کرد: با تغییر کاربری آموزشی دو مدرسه که در حال حاضر دانش‌آموزی در آن تحصیل نمی‌کند به تجاری و در مدت دو سال می‌توان این پروژه را به مرحله تکمیل رساند تا هرمزگان در این بخش به‌عنوان استان پایلوت  انتخاب شود.

وی ادامه داد: در شهرک پیامبر اعظم(ص) دو مدرسه به‌صورت اسکلت نیمه‌تمام وجود دارد که برای تکمیل این دو مدرسه تأمین اعتبار صورت گرفته و تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام استان با تأمین اعتبار صورت گرفته در سال 98 به بهره‌برداری رسیده و شاهد تحول چشمگیری در بخش فضای آموزشی در استان هرمزگان در سال آینده خواهیم بود که شامل 230پروژه با یک هزار و 70 کلاس درس است.

احمدی در خصوص وعده استاندار هرمزگان مبنی برساخت 200 مدرسه با مشارکت بنگاه‌های اقتصادی ابراز کرد: قرار بر آن شد با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مابین استاندار هرمزگان و معاون وزیر آموزش‌وپرورش یک‌صد مدرسه از سوی استان هرمزگان و یک‌صد مدرسه دیگر بااعتبارات ملی کلنگ زنی و ساخته شود که در مراحل پایانی انعقاد تفاهم‌نامه قرار دارد.

وی با بیان اینکه لیست یک‌صد مدرسه تعهد استان هرمزگان مشخص و به‌زودی اعلام می‌شود که همگی با مشارکت بنگاه‌های اقتصادی و خیرین ساخته خواهد شد، خاطرنشان کرد: لیست یک‌صد مدرسه دیگر که بااعتبار ملی ساخته خواهد شد نیز در مرحله جمع‌بندی است و آن‌هم به‌زودی اعلام خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی استاندارد در کشور 8.2 مترمربع که متوسط آن در کشور 5.2 مترمربع و در استان هرمزگان به 5.72 می‌رسد، اضافه کرد: 400 هزار دانش‌آموز در استان هرمزگان مشغول به تحصیل هستند که برای رسیدن به فضای استاندارد به 700 تا 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: با ساخت 230 مدرسه نیمه‌تمام و 200 مدرسه مورد تعهد استان و کشور و همچنین انجام پروژه شهر مدرسه به استانداردها نزدیک می‌شویم.

احمدی با بیان اینکه از 36 هزار مدرسه و 16 هزار کلاس درس در استان هرمزگان 900 مدرسه و 4هزار کلاس درس غیر استاندار است، افزود: از این تعداد 340 مدرسه تخریبی است که 200 مدرسه آن در شهرستان بندرعباس قرار دارد و پس‌ازآن شهرستان‌های میناب، رودان و بندرلنگه بیشترین میزان مدارس تخریبی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ردیف اعتبارات استانی برای بخش استانداردسازی 11 میلیارد تومان است که در سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان 20 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد، تصریح کرد: از این میزان 10 میلیارد  و 700 میلیون تومان آن محقق و مابقی در هفته آینده تخصیص خواهد یافت و برای سال آینده هم 20 میلیارد تومان دیگر اعتبار در نظر گرفته‌شده است که با این روند تا چهار سال آینده هیچ مدرسه غیراستانداردی در هرمزگان وجود نخواهد داشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان در پایان گفت: 80 درصد از 200 مدرسه مورد تعهد استان هرمزگان و کشور در مناطق مدارس تخریبی وجود دارد.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید