خبر فوری
هرمزبان:مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان گفت: افزایش سطح ایمنی بنادر شرق استان، یکی از هدف‌های مهم این پروژه‌ می‌باشد.

بنادر شرق استان هرمزگان در مسیر خودکفایی ایمنی و آتش‌نشانی

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ حمیدرضا محمدحسینی در این ارتباط با بیان اینکه افزایش سطح ایمنی بنادر شرق استان، یکی از هدف‌های مهم این پروژه‌ می‌باشد، گفت:عمده فعالیت‌های حمل و نقل دریایی در بنادر شرق استان،توسط لنج‌های چوبی و فایبرگلاس صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه فاصله این بنادر تا مراکز استان و مراکزی که خودروهای آتش‌نشانی در آن قرار دارند، زیاد است، ادامه داد: تامین آب مورد نیاز با فشار لازم و نیروهای کارآزموده، یکی از مشکلاتی بود که با انجام این پروژه، این مشکل برطرف خواهد شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان با تصریح اینکه بیشتر شناورهای موجود در این بنادر، چوبی هستند که احتمال وقوع حادثه را بالا می‌برد،افزود: در فاز نخست، با آموزش‌ مسائل ایمنی به لنج‌داران و افراد شاغل در این بنادر، سعی در فرهنگ‌سازی مسائل ایمنی را داریم.

محمدحسینی در ادامه با بیان اینکه با ایده‌آل‌ها فاصله داریم، خاطرنشان کرد: امیدواریم این اقدام موتور محرکی در افزایش ایمنی و محرومیت زدایی از بنادر شرق استان هرمزگان باشد و شاهد رونق هرچه بیشتر این بنادر باشیم.

همچنین در این ارتباط سید حسن بنادری، معاون فنی و مهندسی اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با بیان اینکه پروژه سیستم کشف، اعلام و اطفای حریق در بندر جاسک و سیستم اطفای حریق در بنادر تیاب و سیریک در دست احداث می‌باشد، گفت: این پروژه‌ها با اعتبار 120 میلیارد ریال و در مدت زمان 18 ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه کلیه نقاط حادثه‌خیز در بنادر شرق شناسایی شده است، افزود: در محل‌های شناسایی شده،  شیرهای هیدرانت و مانیتور تاور که ارتفاع آنها  8 متر می‌باشد، نصب خواهد شد.

بنادری میزان حجم خاکبرداری در این پروژه‌ها را 6 هزارو 500 متر مکعب اعلام و تصریح کرد: برق مورد نیاز این پروژه‌ها بر اساس استاندارهای تعیین شده از سمت شرکت برق منطقه‌ای، با ایجاد پست‌های برق در این بنادر تامین خواهد شد.

معاون فنی و مهندسی اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به اینکه 11 هزار متر عملیات لوله گذاری در این بنادر انجام خواهد شد، ادامه داد: ایستگاه‌های پمپاژ با مساحت کلی 112 متر مربع،جهت تامین آب با فشار مورد نیاز،در تمام نقاط بندر در نظر گرفته شده است.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید