خبر فوری
هرمزبان:دبیرکل حزب اراده ملت ایران طرح استانی‌شدن انتخابات را در صورتی دارای کارآمدی دانست که نظام انتخابات به سمت حزبی‌شدن حرکت کند.

حکیمی‌پور: استانی‌شدن انتخابات به‌تنهایی کارآمد نیست

احمد حکیمی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که ارزیابی‌اش از طرح استانی‌شدن برگزاری انتخابات چیست، اظهار کرد: اگر استانی‌شدن همراه با تغییر نظام انتخابات باشد به شکلی به سمت حزبی‌شدن انتخابات هم حرکت کنیم به نظرم می‌توان آن را طرحی کارآمد دانست، وگرنه صرف استانی‌شدن انتخابات کمکی به بهبود شرایط فعلی نمی‌کند.

وی تاکید کرد: اگر آنچه اشاره کردم رخ دهد، آن‌وقت هم شاهد کاهش هزینه‌های انتخابات خواهیم بود و هم توسعه سیاسی را تجربه می‌کنیم و در نهایت مجلس نیز در حدواندازه‌های ملی قرار خواهد گرفت و عمل خواهد کرد.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران با بیان اینکه در حال حاضر برخی از نمایندگان صرفاً پیگر مسائل حوزه انتخابیه‌شان هستند و کاری به سایر مشکلات ملی ندارند، گفت: وقتی نمایندگان مجلس برای انتخاب‌شدن و به پارلمان رفتن هر وعده‌ای را در ایام انتخابات بر زبان می‌آورند، آن‌وقت مردم نیز انتظارشان از او و کاری که می‌تواند انجام دهد، بالا می‌رود و در نتیجه شاهد انجام پروژه‌هایی بدون در نظر گرفتن ابعاد کارشناسی و صرفاً در جهت تحقق وعده‌های نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه هستیم.

حکیمی‌پور استانی‌شدن انتخابات را در صورت حزبی‌شدن این فرآیند، راهکاری برای حل مشکلات فعلی انتخابات دانست و اظهار کرد: اگر فهرست‌های انتخاباتی از سوی احزاب ارائه شود و همزمان با انجام چنین کاری استانی‌شدن انتخابات هم عملی شود، می‌توانیم مطالبات مردم را هم مشخص و معلوم کنیم و چارچوب‌های اجرایی‌شدنش را هم بسنجیم تا دیگر شاهد بالارفتن توقعات مردم از یک‌سو و اجرا نشدن وعده‌های از سوی دیگر نباشیم.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید