خبر فوری

تولید و صادرات پوشاک هوشمند ایرانی با فناوری نوین در زنجان

– اخبار استانها –

داود مرادخانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان  با اشاره به صادرات پوشاک ایرانی، اظهار داشت: این قرداد به مبلغ 100 هزار یورو شامل ارسال سه نوع محصول لباس تب نمای نوزاد، پیش بند نوزاد، چربی گریز و حوله سوپر جاذب آنتی باکتریال و طی سه مرحله به کشور کویت ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه لباس تب نمای نوزاد نخستین پوشاک هوشمند ایران با خاصیت تغییر رنگ در زمان افزایش دمای بدن کودک است، افزود: دمای متعادل برای بدن کودک 38 درجه است که به محض افزایش دمای بدن کودک رنگ این لباس تغییر کرده و سفید می‌شود و پس از افت دما به رنگ قبلی بر می‌گردد.

وی خاطر نشان کرد: الیاف و پارچه این البسه از نخ طبیعی است و برای نخستین بار در ایران تولید شده و تمام دانش آن بومی است.

پلمب 110 فروشگاه بزرگ عرضه پوشاک قاچاق در تهران تا اول بهمنوزیر صنعت: زنجیره تولید پنبه تا پوشاک در استان گلستان راه‌اندازی می‌شودتمام پوشاک خارجی به جز 70 برند، قاچاق است

وی با بیان اینکه هسته‌های علمی جدیدی برای تولید منسوجات با هدف هوشمندسازی با استفاده از نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی ایجاد شده است، ابراز کرد: با حرکت‌های استارتاپی و مدل‌های جدید در اجرای پروژه‌ها موفق به جذب نیروهای نخبه دانشگاهی و گسترش بخش تحقیق و توسعه(R&D) در راستای اهداف پیشرفته تولید این محصولات شدیم.

برند ایرانی

مرادخانی با اشاره به اینکه همه این تولیدات با برند کاسپر و بیرانو عرضه می‌شوند، بیان کرد: بیرانو یک کلمه فارسی و از بطن کلمات (بیوتکنولوژی+ایران+ نانوتکنولوژی) الهام گرفته است.

وی افزود: بیرانو برای نخستین بار در کشور در راستای اهداف شرکت یعنی بالا بردن رفاه اجتماعی و افزایش سطح بهداشت با استفاده از فناوری‌های بیوتکنولوژی منسوجات پیشرفته خود اعم از لباس کودک تب نما، حوله سوپر جاذب، پیش‌بند کودک چربی گریز، لباس کند سوز، جوراب آنتی باکتریال، لباس زیر آنتی باکتریال و غیره تولید کرد.

وی با اشاره به اینکه حلقه مفقوده ارتباط صنعت با دانشگاه پارک‌های علم و فناوری هستند، تصریح کرد: در استقرار این شرکت‌ها هم تولید و هم اشتغال وجود دارد و این بدان معناست که علاوه بر داشتن تولیدات داخلی بیشترین مصرف کننده کشورمان باشد، همچنین وظیفه دستگاه‌های فرهنگ‌ساز ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی است.

مرادخانی گفت: اگر تولید محصول داشته باشیم اما بازاری برای آن وجود نداشته باشد زمینه تحقق شعار مقام معظم رهبری عملی نیست بنابراین لازمه این کار عزم ملی است.

حوزه‌های فعالیت شرکت‌های فناور

وی با اشاره به اینکه پارک‌ها محل خروجی مراکز رشد هستند، خاطر نشان کرد: در مراکز رشد که شامل  بخش پیش رشد است ایده‌ها شناسایی و پرورش می‌یابد تا اینکه هسته فناور از مرحله پیش رشد به مرحله رشد برسد و در مرحله رشد، تلاش مراکز رشد و هسته‌های فناور تولید نمونه اولیه از محصول نهایی است که لازمه این کار حمایت از هسته‌های فناور توسط مراکز رشد است.

وی افزود: پس از تولید محصول اولیه هسته فناور  نسبت به تأسیس شرکت اقدام می‌کند و برای استقرار در پارک که حامی تجاری‌سازی شرکت‌ها است، در صورت دارا بودن گواهی استقرار از مراکز رشد میسر می‌شود.

مرادخانی با اشاره به اینکه شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری استان زنجان هیچ محدودیتی در مورد پذیرش طرح‌ها ندارد، گفت: طبق موافقت اصولی، پذیرش طرح‌های پارک علم و فناوری استان زنجان 80 درصد در حوزه‌های صنایع معدنی، برق و الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات(IT) و 20 درصد در سایر حوزه‌ها تمرکز یافته است.

وی با بیان اینکه اهم فعالیت‌های پارکها شامل بازار سنجی، ایده پردازی، پژوهش علمی، طراحی مهندسی، نمونه‌سازی، طراحی صنعتی، استاندارد سازی، تدوین دانش فنی، ثبت مالکیت فکری، فروش و عملیات مستشاری بعدی برای تحقق محصولات فناوری در عرصه تولید صنعتی است، افزود: حضور موثر در بازارهای فناوری جهان از اهداف راهبردی پارک‌های علم و فناوری است.

مدیرعامل پارک علم و فناوری زنجان به دیگر وظایف پارک‌ها اشاره کرد و گفت: کمک به ارتقای دانش فنی واحدهای فناوری به منظور رقابت در عرصه جهانی، سازماندهی برای ارائه خدمات موثر و مورد نیاز به واحدهای فناوری به منظور کمک به رشد آنها، سازماندهی توانایی‌ها و امکانات موجود در منطقه برای ایجاد پیوند بین امکانات و منابع دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری و صنعتی منطقه و توانایی‌های واحدهای فناوری، کمک در جهت‌دهی مراکز علمی مرتبط با پارک به سوی تحقیق در رشته‌های مورد نیاز واحدهای فناوری، ایجاد فضای مناسب فعالیت علمی و مهندسی برای جذب دانشمندان و متخصصان داخل و خارج، ایجاد فضای مناسب برای فعالیت واحدهای تحقیق و توسعه دولتی و غیر دولتی در پارک، ایجاد بستر مناسب حضور و همکاری واحدهای فناوری خارجی در پارک برای توسعه فناوری شرکت‌های بومی، ایجاد بستر لازم برای فعالیت مشترک واحدهای فناوری داخلی و خارجی، تشویق پژوهش با هدف توسعه محصولات و فرآیندها، تشویق پژوهش با هدف دستیابی به فناوری و کمک به ایجاد شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی جدید از طریق مراکز رشد واحدهای فناوری(انکوباتورها) از جمله این وظایف است.

انواع تولیدات

وی با اشاره به تولیدات شرکت‌های مستقر در این پارک و صادرات آن به کشورهای مختلف با استفاده از فناوری‌های نوین گفت: انعقاد قرارداد 18 میلیارد تومانی در نمایشگاه هفته پژوهش، فناوری و فن بازار تهران و انعقاد بیش از 10 تفاهم نامه در نمایشگاه‌های مختلف ملی و بین‌المللی کارهای انجام شده است.

وی از تولید بزرگترین دستگاه پرینتر سه بعدی خبر داد و گفت: این تولید با هدف نمونه‌سازی سریع در صنایع مختلفی همچون صنعت خودروسازی، صنعت معماری، صنعت جواهرسازی، صنعت سینما و شبیهسازی، صنعت پزشکی، ساخت و راهاندازی خطوط تولید نیمه انبوه و انبوه و جایگزینی بهینه سازی خطوط مونتاژ به خطوط تولید و قالبسازی انجام شده است.

وی با اشاره به تولید چراغهای سولار که با بهره‌گیری از انرژی خورشیدی کار می‌کنند در پارک گفت: طراحی و راه اندازی سامانه جمع آوری متکدی گران نیز در این مرکز انجام شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه اطلاعات کامل متکدیان پس از دستگیری توسط شهرداری اعم از اثر انگشت، تصویر متکدی، محل دستگیری، اطلاعات شناسنامه‌ای، بومی و غیر بومی بودن و غیره در سامانه ثبت شده و در صورت دستگیری مجدد با توجه به ثبت اثر انگشت متکدی، اطلاعات جامعی از تعداد دفعات قبلی دستگیری در اختیار سازمانهای مرتبط مانند دادگستری و بهزیستی و مراجع قانونی برای اقدامات لازم قرار می‌دهد، ادامه داد: این سامانه می‌تواند به سایر دستگاه‌ها همانند نیروی انتظامی برای شناسایی مجرمین احتمالی کمک کند.

وی از طراحی و ساخت بزرگترین سلول بتن پلیمر جهان در پارک علم و فناوری زنجان خبر داد و گفت: خانه‌های اسکان موقت جهت تجهیز مناطق زلزله زده در کوتاه‌ترین زمان ممکن در این مرکز طراحی و ساخته شده است.

وی با اشاره به نگارش نرم‌افزار مانیتورینگ «مک‌بین» در این پارک خبر داد و گفت: این نرم‌افزار یک سیستم پیشرفته برای مانیتورینگ شبکه‌های بزرگ و کوچک، دیتاسنتر، تجهیزات کارخانه‌ها و گلخانه‌ها و غیره است که به صورت لحظه به لحظه همه تجهیزات، برنامه‌ها، سرویس‌ها، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری موجود بر روی شبکه را مانیتور می‌کند و در صورت بروز هرگونه اختلال، اشکال،کاهش کیفیت و غیره با ارسال انواع اخطار، مسئولان شبکه را از موضوع با خبر می‌سازد و با نشان دادن گزارشات و گراف‌های بسیار دقیق و گرافیکی مسئولان امر را در جریان اتفاقات و تغییرات حاصله یاری می‌کند.

وی از طراحی و ساخت کیت‌های تشخیص بیماری در انسان و حیوان خبر داد و گفت: این کیت‌ها با پاسخگویی بسیار سریعتر برای جلوگیری در اتلاف وقت و انجام اقدامات لازم در کوتاهترین زمان ممکن را امکان‌پذیر می‌کند.

وی طراحی و ساخت ماشین کارتینگ، تولید جوهرهای ضد جعل برای مسائل امنیتی، تولید جوهرهای پرینترهای رنگی، تولید اسپری‌های نانو مس برای جلوگیری از کدر شدن رنگ مس، تولید اسپری‌های نانو آبگریز، تولید نانو رنگدانه‌های آبی، طراحی و توسعه اپلیکیشن‌های موبایل، طراحی و تولید ماشین آلات فرآوری زیتون، تهیه و تولید کاتالیزورهای صنعتی، ساخت نانو ذرات مختلف، طراحی و تولید الیاف نورتاب هوشمند با قابلیت، مشاوره و راه اندازی کسب و کارهای آنلاین، تهیه و تولید حشره‌کش‌های ارگانیک، تولید کود و نانو کود ارگانیک و آفتکش ارگانیک، طراحی و ساخت انیمیشن و تیزرهای تبلیغاتی، تولید محصولات امنیت شبکه و مخابرات، خدمات آزمایشگاهی ژنتیک ملکولی و بیوتکنولوژی، تولید گوسفندان چند قلوزا، کنتورهای هوشمند آب چاه‌های کشاورزی و صنعتی و طراحی، توسعه و پرورش زالو از دیگر کارهای انجام شده در این پارک است.

اشتغالزایی برای فارغ‌التحصیلان

مرادخانی با اشاره به اینکه به کارگیری تخصص و دانش نخبگان استان در مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری استان از اولویت‌های ما است، گفت: نخبگان استان می‌توانند با استفاده از بستر مناسب ایجاد شده و با حمایت مراکز علمی به ویژه پارک علم و فناوری استان ایده‌ها و طرح‌های مختلف خود را در زمینه‌های مختلف به تولید برسانند و ضمن ایجاد اشتغال، زمینه ساز تحولی عظیم در صنعت کشور باشند.

مدیر پارک علم وفناوری استان زنجان گفت: کمک به ایجاد هسته‌های کارآفرینى در شرکت‌ها با حضور نخبگان در مقاطع کارشناسی، کاشناسی ارشد و دکترا و همچنین بکارگیری نخبگانی که آماده به خدمت هستند توسط شرکت‌ها، با استفاده از تسهیلات نظام وظیفه از دیگر برنامه‌های تسهیل‌گری برای نخبگان در تعاملات پارک استان و بنیاد نخبگان است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید