خبر فوری

فروش اقساطی لپ تاب کلاهبرداری بود

به گزارش هرمزبان به نقل از    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” رئیس پلیس فتای استان اصفهان اظهار داشت: در پی دریافت شکوایه‌ای مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از طریق آگهی جعلی فروش اقساطی لپ تاپ، موضوع ضمن تشکیل پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

  وی افزود: شاکی عنوان داشت در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به خرید یک دستگاه لپ تاپ با شرایط اقساطی می‌کند که پس از واریز پیش پرداخت به حساب فروشنده، وی پاسخگوی تلفن همراه خود نمی‌باشد، نهایتا با اقدامات تخصصی و شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با اخذ نیابت قضائی دستگیر شد.   این مقام انتظامی بیان داشت: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده، به بزه ارتکابی اعتراف و بیان داشت در شبکه‌اجتماعی تلگرام با ایجاد کانالی اقدام به درج آگهی فروش اقساطی لپ تاپ کرده و پس از جلب اعتماد قربانیان مبالغی به عنوان پیش پرداخت از آن‌ها دریافت کردم.   سرهنگ مرتضوی در پایان هشدار داد: کاربران فریب تبلیغات این کانال‌ها و صفحات را در شبکه اجتماعی نخورند و از این کانال‌ها خرید نکنند چرا که بزهکاران سایبری با استفاده از تبلیغات غیر واقعی و دروغین در این کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی کاربران را نسبت به خریداری اجناس صوری خود ترغیب و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند، چه بسا بسیاری از افراد سودجویی که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند در شبکه‌های اجتماعی غیربومی فعالیت می‌کنند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.  

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید