خبر فوری

آغاز ثبت‌نام چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در هرمزگان

آغاز ثبت‌نام چهارمین دوره مسابقات سرا سری قرآن کریمجاسم نیسی، کارشناس فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، با اشاره به اینکه این مسابقات در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار می‌شود، اظهار کرد: بخش کتبی فقط در رشته «فهم زبان قران» و بخش شفاهی شامل «قرائت تحقیق، حفظ یک جزء، حفظ ۱۰ جزء و حفظ کل قرآن» برگزار می‌شود.
وی افزود: جوانان با ارائه کارت ملی در رده سنی ۱۵ تا ۲۹ سال، ورزشکاران با ارائه کارت بیمه ورزشی و کارکنان با ارائه شماره پرسنلی خود می‌توانند در این دور از رقابت‌ها شرکت کنند.
کارشناس فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان هرمزگان با بیان اینکه ثبت‌نام حضوری و در محل اداره‌کل ورزش و جوانان معاونت فرهنگی و امور جوانان استان هرمزگان انجام می‌شود، یادآوری کرد: جهت اطلاعات بیشتر به سایت مسابقات قران به نشانی www.javan_varzesh_qoran.ir مراجعه کنند.
نیسی با تأکید بر اینکه آیین‌نامه داوری در وب‌سایت مسابقات جهت دسترسی شرکت‌کنندگان موجود است، اضافه کرد: این مسابقات در دو سطح ملی و استانی و در دو گروه جداگانه آقایان و بانوان برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: سهمیه هر استان برای مسابقات ملی در هر رشته شفاهی و هر گروه شرکت‌کننده یک‌نفره به تفکیک (آقایان و بانوان) ااست و علاقه‌مندان شرکت در مسابقات علاوه بر یک‌ رشته شفاهی، می‌توانند در رشته کتبی نیز شرکت کنند و علاوه بر این باید محفوظات حافظ پیوسته بوده و در غیر این صورت مشتمل بر دو بخش مساوی باید باشد.
این مقام مسئول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند «تلاوت‌هایی که شما با اسلوب زیبا و خوب اجرا می‌کنید، شوق و انگیزش و ارزش دارد؛ و جوانان را به سمت قرآن هدایت می‌کند؛ لذا ما طرفدار این مسابقات هستیم و باید این مسابقات قرآنی را هرچه گرم‌تر و پرشورتر برگزار کنیم» ادامه داد: ازآنجاکه فلسفه وجودی فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی وزارت ورزش و جوانان، در ساحت قرآن کریم، کمک به ترویج و تعمق باور‌های دینی میان گروه جوانان و ورزشکاران است تلاش ما جهت تحکم پیوند این گروه با قرآن کریم و تربیت اسلامی براساس سیره پیامبر اکرم (ص) و اهل‌بیت علیهم‌السلام امری ضروری و مهم است.
وی در پایان گفت:به همین منظور وزارت ورزش و جوانان در نظر دارد با استعانت از ذات مقدس الهی با هدف ارتقای سلامت معنوی «چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه ورزشکاران، جوانان و کارکنان ورزش و جوانان» را برگزار کند.
انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید