خبر فوری

کارناوال “دوستان آب” با حضور 10 هزار دانش آموز ابتدائی در شهرستان میناب

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ در این کارناوال که صبح امروز برگزار شد، والدین دانش آموزان فرزندانشان را با پیاده روی در مسیری به مسافت یک کیلومتر  از محل آموزش و پرورش میناب تا پارک آنامیس میناب همراهی کردند.

این کارناوال در قالب ویژه‌ برنامه‌های شاد و متنوع شامل نمایش، سرود، قصه، مسابقه و… با مفاهیم آموزش صرفه جویی و لزوم بهینه سازی مصرف آب اجرا شد.

مدیرعامل آبفای هرمزگان در این مراسم تاکید کرد:  یکی از استرانژی های اصلی آبفا در کنار اقدامات فنی و سازه ای، فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف مصرف و تقاضای آب است.

امین قصمی افزود: جشنواره های نخستین واژه آب با همین هدف طی سال گذشته در شهرهای میناب، هشت‌بندی، رودان، بندرلنگه، بندرخمیر و بندرعباس با مشارکت 4 هزار و 650دانش‌آموز و همراهی ۱۳۰۰ نفر از والدین و ۲۰۰ مربی برگزار و  امسال نیز در سطح وسیع تری در قالب کارناوال آب با جمعیتی معادل 20 هزار نفر (دانش آموزان و الدین) اجرا شد. 

وی اضافه کرد: تجربه نشان داده است ایجاد منابع آبی جدید و احداث خطوط انتقال آب و سد ها نیز نمی تواند به حفظ منابع آبی ما کمک کند بلکه موثرترین روش ، فرهنگ سازی و ترویج مصرف بهینه آب در میان نسل جدید است تا این نسل ضمن آگاهی وارث خوبی برای منابع آبی مان باشند.

مدیرعامل آبفای استان از تمامی دست اندرکاران برگزاری کارناوال آب به ویژه امور آب و فاضلاب میناب، فرمانداری، اداره آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی، شهرداری ، سپاه و بسیج این شهرستان قدردانی کرد.

همچنین در این مراسم؛ معاون سیاسی وامنیتی استانداری هرمزگان ضمن تشکراز مجموعه و مدیریت آبفای هرمزگان در برگزاری کارناوال دوستان آب، برگزاری این مراسم را ابتکاری هوشمندانه در حوزه فرهنگسازی موضوع حیاتی آب عنوان کرد.

بهروز اکرمی تصریح کرد: این برنامه به دلایلی هوشمندانه بود اول اینکه؛ فرهنگ سازی را باید از مدارس آغاز کزد چرا که مدرسه برای انتقال مفاهیم صرفه جویی گزینه بسیار مناسبی است. وی ادامه داد: دلیل دیگر اینکه، با توجه به مشکلات کم آب شهرستان میناب، انتخاب این شهر برای آشنایی بیشتر مردم و جامعه هدف (نسل جدید) با مفهوم مصرف بهینه آب ضروریست.  

اکرمی حفاظت از منابع آبی ار مسئولیتی همگانی بیان کرد و گفت: نه تنها شرکت آب و فاضلاب بلکه همه ما در برابر حفظ منابع آبی مسئولیم تا بتوانیم با مدیریت مصرف به مشکلات کم آبی فائق آییم.

فرماندار میناب نیز با اشاره به استمرار پدیده خشک سالی و چالش های کم آبی پیش روی این شهرستان، برگزاری کارناوال آب را حرکتی فرهنگی و ارزشمند دانست و گفت: این اتفاق برای این برهه زمانی که با کم آبی شدید مواجه ایم، بسیار لازم بود.

محمد احمدی افزود: این کارناوال به نوعی کارگاه آموزشی برای دانش آموزان است تا مدیریت مصرف آب و مفهوم صرفه جویی را بیاموزند.

شایان ذکر است: در این مراسم از  برندگان دومین مسابقه نقاشی «آب مساوی با زندگی» نیز تقدیر شد. همچنین برگزار کارگاه آموزشی مدیریت آب ویژه آموزگاران، نواختن زنگ آب از جمله برنامه‌های اجرایی دهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه (آب) در سال‌ تحصیلی ۹۷ است که در استان هرمزگان برای دانش‌آموزان اجرا و و در حال برگزاری است.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید