خبر فوری

شرایط فاجعه بار پناهندگان سرگردان در قایق‌های نجات آلمانی

– اخبار بین الملل –

به گزارش هرمزبان به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم همچنان سرنوشت 49 پناهجویی که در دو کشتی نجات آلمانی در سواحل مالت به سر می برند مبهم است.

امدادگران قایق نجات آلمانی "سی-واچ" قبل از کریسمس 32 نفر را در دریای مدیترانه از مرگ نجات دادند. در روزهای پایانی ماه دسامبر سال گذشته میلادی (2018) نیز قایق نجات دیگری به نام "سی-آی" 17 پناهجوی دیگر را نجات داد.

این دوقایق به خاطر شرایط بد دریا اجازه یافتند به سواحل مالت نزدیک شوند، اما اجازه ورود به ساحل این کشور را نیافتند.

مالت، ایتالیا و اسپانیا حاضر نیستند این پناهجویان را بپذیرند. ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا، که رهبر حزب افراطی  لیگ شمال ‌است، در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه ایتالیایی "ایل مساجرو" اعلام کرد که ایتالیا دیگر مکانی برای پذیرش پناهجویان نیست.

سالوینی که دیدگاه بسیار انتقادآمیزی نسبت به اتحادیه اروپا، یورو، مهاجرت غیرقانونی و مدیریت پناهجویان از سوی اتحادیه اروپا دارد، در یک پیام توئیتری نیز در همین رابطه تاکید کرد که "سواحل ایتالیا همچنان بسته خواهند ماند."

آلمان و هلند اعلام کرده‌اند در صورتی که دیگر کشورهای اروپایی نیز اعلام همکاری کنند، حاضرند این پناهجویان را بپذیرند.

یکی از سخنگویان وزارت کشور آلمان اعلام کرد که این کشور به کمیسیون اتحادیه اروپا پیام داده که آلمان حاضر است این پناهجویان را در چارچوب پخش هماهنگ پناهجویان نجات یافته در کشورهای اروپایی بپذیرد.

به نوشته رسانه های آلمانی شرایط پناهندگان در این کشتی های نجات بسیار فاجعه بار است.

روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" در مطلبی در این باره نوشت که شرایط در دو کشتی پناهندگان سازمان های امدادی آلمانی که در سواحل مالت پهلو گرفته است همچنان بدتر می شود.

سازمان موسوم به "سی آی" صبح روز دوشنبه خبر داد که آب مصرفی و آشامیدنی در این کشتی ها به مرحله جیره بندی رسیده است. بیش از 17 نجات یافته در این کشتی ها در یک خوابگاه بیش از یک هفته تنها با یک توالت سر می کنند. تشک و لباس برای تعویض وجود ندارد. همچنین در قایق نجات "سی واچ" که 32 پناهنده در آن وجود دارد شرایط بسیار وخیم و بحرانی است.

5 خطر بزرگی که در سال 2019 آلمان را تهدید می‌کندآلمان برای بررسی حملات هکری از آمریکا کمک می‌گیرد

در قایق نجات موسوم به "سی آی"، 17 پناهجوی نجات یافته از دریای مدیترانه وجود دارد که در 29 دسامبر نجات یافتند و در بین آن ها یک زن و دو کودک وجود دارد.

 "فرانک دورنر"، پزشک کشتی "سی واچ" در ویدئویی در توئیتر اعلام کرده است که شرایط در این کشتی همواره ناپایدارتر می شود. سطح استرس در بین پناهجویان این کشتی در حال افزایش است. پناهجویان در معرض ابتلا به بیماری های دریایی و ناامنی قرار دارند. این یک شرایط بسیار فاجعه بار است.

یکی از اعضای هیات مدیره قایق نجات "سی آی" گفته است که اگر وضعیت این گونه ادامه یابد ما باید به زودی از کشور مالت حمایت و پر کردن منابع تامین مایحتاج این پناهندگان را درخواست کنیم. به گفته وی منابع سوخت ما هم در حال اتمام است.

 پاپ به همین مناسبت از رهبران کشورهای اروپایی خواست راهی برای حل این معضل بیابند. پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، برای نجات پناهجویانی که در دوکشتی نجات آلمانی در دریای مدیترانه به دنبال ساحلی امن برای پیاده شدن می‌گردند، به سران کشورهای اروپایی هشدار داد.

پاپ روز یکشنبه (16 دی ) در برابر هزاران نفر در میدان پتر در شهر رم گفت 49 نفر که در دریای مدیترانه توسط دوکشتی نجات از مرگ نجات یافته‌اند، روزهاست در این کشتی‌ها منتظر پیاده شدن در ساحلی امن هستند.

پاپ در ادامه گفت: « من به سران و نخست وزیران کشورهای اروپایی هشدار می‌دهم که به طور مشخص با این پناهجویان ابراز همدردی کنند.»

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) روز یکشنبه گزارش هرمزبان به نقل از داد که از پایان دسامبر سال 2017 تا اواسط سال 2018 شمار پناهجویان با افزایش 300 هزار نفری به 68 میلیون و 800 هزار نفر در سراسر جهان رسیده است.

سوریه با شش‌و‌نیم میلیون، افعانستان با دومیلیون و 700 هزار نفر، سودان جنوبی با دومیلیون و 500 هزار نفر بیشترین شمار پناهجویان را در سراسر جهان دارند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید