خبر فوری

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد زاهدان آغاز شد

– اخبار استانها –

سلطانعلی میر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: انتخاب رشته جهت پذیرش دانشجو در رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان ویژه داوطلبان بومی استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی از امروز آغاز شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: همه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال 97 گروه آزمایشی علوم تجربی که بومی یکی از استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان هستند، در این مرحله مجاز به انتخاب رشته خواهند بود.

امشب آخرین فرصت انتخاب رشته کنکور 97داوطلبان کنکور تا 24 مرداد برای انتخاب رشته فرصت دوباره دارندگردش مالی 30‌ تا 50‌ میلیاردی انتخاب رشته کنکور

وی با اشاره به اینکه ملاک بومی بودن مطابق تعاریف بند 2 در صفحه 5 دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور است، گفت: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی https://azmoon.iau.ac.ir نسبت به انتخاب یکی از دو رشته پزشکی(کد: 10101) واحد زاهدان (کد: 109) و پزشکی(کد: 10101) واحد زاهدان ظرفیت خودگردان(کد: 716) به ترتیب اولویت اقدام کنند.

میر با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در این مرحله بین 30 تا 40 نفر است، خاطرنشان کرد: 60 درصد سهمیه پذیرش دانشجو در این مرحله مربوط به استان سیستان و بلوچستان و 40 درصد مربوط به دو استان هرمزگان و خراسان جنوبی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در هفت سال گذشته در رشته پزشکی پذیرش دانشجو داشته که نخستین فارغ‌التحصیلان آن ظرف هفته‌های گذشته موفق به اتمام این مقطع تحصیلی شدند اما به دلیل برخی کمبودها از جمله هیئت علمی بالینی مجوز جذب دانشجو پزشکی دانشگاه در سال جاری لغو شده بود که خوشبختانه با رفع نواقص مجدداً این مجوز تمدید شده است.

میر بیان کرد: حتی دانشجویانی که در کنکور سراسری رشته تجربی انتخاب رشته کرده و در حال حاضر در دیگر رشته‌های علوم تجربی مشغول به تحصیل هستند، در این مرحله می‌توانند انتخاب رشته مجدد داشته باشند و انتخاب دانشجویان بر اساس رتبه آنها صورت می‌گیرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید