خبر فوری

تشکیل صندوق حمایت از پژوهش‌های و نوآوری‌های دانش آموزی و دانشجویی در هرمزگان

به گزارش هرمزبان به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: صندوق حمایت از پژوهش‌ها و نوآوری‌های دانش آموزان و دانش جویان استان تشکیل می‌شود.

وی در نشست با جامعه نخبگان و فرهیختگان علمی استان گفت:از محل منابع ملی و کمک‌های فنی و اعتباری بین ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اختصاص در اختیار صندوق نخبگان گذاشته می‌شود.

همتی افزود: صندوق حمایت از پژوهش‌های دانش آموزان استان نیز تشکیل می‌شود.

وی گفت: شکوفایی استعداد‌ها همت فرهیختگان استان را می‌طلبد.
استاندار هرمزگان برحمایت از شرکت‌های دانش بنیان، فناور بویژه اقتصاد دریا تاکید کرد.

همتی گفت: فعال شدن شورای آموزش عالی در هرمزگان ضروریست و باید ارتباط جامعه نخبگان با مجموعه‌های اداری استان تقویت شود.

وی گفت:نخبگان استان پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی را به سمت حل مسائل استان سوق دهند.

وی از صدا و سیما خواست نخبگان دانش آموزی استان و موفقیت هایشان را به جامعه معرفی کند.
در این نشست شماری از نخبگان، دانش آموزان مخترع و اعضای شرکت‌های دانش بنیان به بیان دیدگاه‌ها و مسائل و مشکلات فرهیختگان پرداختند.
نخبگان خواستار حمایت از برند‌ها و تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان، نقش آفرینی بیشترفرهیختگان در اداره امور جامعه، تکمیل پارک علمی و فناوری استان و تجهیز آزمایشگاه‌ها و کتابخانه‌های استان شدند.
حذف بروکراسی زائد اداری و ثبت و ترویج علوم بومی استان مانند دانش لنج سازی دیگر خواسته جامعه نخبگان استان بود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید