برداشت گیاه آلوئه ورا درهرمزگان

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، برداشت گیاه آلوئه ورا از ۷۴ هکتار زمین‌های کشاورزی هرمزگان آغاز شد.

مسعود گرگیج مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان پیش بینی کرد امسال ۴ هزار و ۴۴۰ تن برگ گیاه الوئه ورا برداشت شود که در مقایسه با پارسال تفاوتی ندارد.

مسعود گرگیج افزود: برگ آلوئه ورا در ۳ چین در فصل‌های زمستان، بهار و تابستان برداشت می‌شود.

وی افزود: برگ‌های برداشت شده به استان‌های اصفهان، تهران و فارس فرستاده می‌شود.

گیاه آلوئه ورا بیشتر درشهرستان‌های رودان، بندرعباس، سیریک، قشم، حاجی آباد، پارسیان و میناب کاشته می‌شود.

آلوئه ورا یا صبر زرد گیاهی است علفی و چند ساله با برگ‌های ضخیم، گوشتی بلند و تیغ دار است که گل‌های آن به‌صورت خوشه‌ای مایل به زرد است.

عمر این گیاه ۳ سال است و از طریق پا جوش تکثیر می‌شود.

آلوئه ورا در تولید کمپوپ، نوشیدنی و ساخت مواد آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد.

این گیاه به علت داشتن خواص ضد میکروبی در درمان بسیاری از زخم‌ها، سوختگی‌ها، اگزما، تاول، گزیدگی زنبور و نیش حشرات، بریدگی، درمان غلظت خون واکسیژن رسانی به آن، سنگ کلیه، زخم معده، فشار خون، سرطان روده و پوست بسیار مفید است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید