خبر فوری

هیچ دانش آموزی نباید به خاطر مشکل مالی از مدرسه جا بماند

‌به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا، ‌موسی دادی زاده در نشستی خبری اظهار کرد: باید جایگاه مدیریت مدرسه در سیستم تعلیم و تربیت ارتقا پیدا کند و افرادی باید برای مدیریت انتخاب شوند که توانایی های لازم علمی را داشته باشند.

وی افزود: همسو سازی مدیریتی بین سطوح مختلف آموزش و پرورش از برنامه های دیگری است که از تضاد و دوگانگی برنامه هایمان جلوگیری کنیم و همه هماهنگ با هم در راستای تحقق برنامه ها گام برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان تصریح کرد: تمرکز در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنا و محور همه جهت گیری های ما در تعلیم و تربیت است، امروزه برای اداره آموزش و پرورش و ایجاد تحول در نظام آموزشی و تربیت فرزندان این آب و خاک سندی تدوین شده که موظف به اجرای آن هستیم.

دادی زاده عنوان کرد: بعد از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند دیگری به نام برنامه درسی ملی داریم در چارچوب تحقق این برنامه گام برمیداریم.

وی اضافه کرد: کیفیت و جایگاه مدارس از برنامه های دیگری است که در دستور کار ما قرار دارد، مدرسه کانون یادگیری محلی است و برای آن ذی نفع هایی تعیین کردیم، دانش آموزان، اولیا، معلمان، دبیران، کادر اداری و مردمی که در محله زندگی می کنند از ذی نفعان مدرسه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به اینکه تاکید بر صاحت های 6 گانه داریم، بیان کرد: مدارس باید تاثیرات مثبتی بر محله ای که در آن حضور دارد داشته باشند تا تعاملی هم افزا ایجاد شود.

دادی زاده افزود: توسعه گفتمان سند تحول بنیادین آمورش و پرورش نیز از اهداف ماست یعنی اولیا، دانش آموزان و … آشنایی کامل با این سند داشته باشند، به حقوق خود و تکالیف خانواده ها آشنا باشند و گفتمان سند تحول بنیادین را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: ارتقا منابع انسانی نیز از دیگر مباحثی است که در دستور کار ماست، منابع انسانی ما باید به روز باشند، برای توانمندسازی نیروی انسانی آموزش ضمن خدمت و برگزاری کارگاه های آموزشی را در نظر گرفته‌ایم، قسمتی از این کارها از محل اعتبارات آموزش و پرورش خواهد بود اما برای افرایش بهره وری تفاهم نامه ای نیز منعقد کرده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان افزود: ارتقاء انگیزه و منزلت فرهنگی و اجتماعی فرهنگیان برنامه دیگری است که برای توسعه منابع انسانی در نظر گرفتیم و همچنین در حال تدوین طرح ایجاد موضع آموزش و پرورش هستیم.

دادی زاده تصریح کرد: توسعه مشارکت در آموزش و پرورش راهکار دیگری است که در ابعاد مختلف در بعد مدرسه سازی پیگیری کردیم و در راستای آن شانزدهمین کلنگ مدرسه خیرساز را در یک ماه گذشته زدیم و در نظر داریم با مشارکت مردم کمبود فضای آموزشی را جبران کنیم.

وی عنوان کرد: با مشارکت سازمان های مختلف همچون نیروی دریایی، سپاه، میراث، آتش‌نشانی، بنادر و … رشته های جدیدی متناسب با نیاز بازار کار استان هرمزگان در هنرستان ها ایجاد کرده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تقویت و توسعه نهادهای فرهنگی، پرورشی و تربیت بدنی از کارهای دیگرمان است، در این راستا تفاهم نامه ای با معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش امضا کردیم و از 7 بهمن ماه مسابقات کشوری فوتبال را برگزار خواهیم کرد و این موضوع در ارتقا ورزش مدارس و استان نقش موثری خواهد داشت.

دادی زاده اضافه کرد: با کانون های فکری و پرورشی کودکان که از زیرمجموعه های وزارت آموزش و پرورش هستند نیز تفاهم نامه ای داریم که دانش آموزان از ظرفیت آن ها در رشته ها مختلف استفاده کنند.

وی ادامه داد: توسعه و تقویت انجمن های اسلامی دانش آموزشی و سازمان های بسیج دانش آموزیرا نیز در دستور کار داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با بیان اینکه مطابق سند توسعه پنجم 50 درصد دانش آموزان باید به مدارس فنی و حرفه ای و کارو دانش هدایت شوند، افزود: توسعه عدالت آموزشی از برنامه های دیگرمان است، کف این عدالت آموزشی این است که تمام دانش آموزان استان هرمزگان که در سن مدرسه قرار دارند باید جذب مدرسه شوند.

دادی زاده بیان کرد: مذاکرات متعددی با وزارت رفاه، انجمن ها و نهادهای خیریه و همکاران در وزارت آموزش و پرورش داشتیم و به روسای ادارات تاکید کردیم هیچ دانش آموزی نباید به خاطر مشکل مالی از مدرسه جا بماند.

وی اظهار کرد: توسعه و تجهیز فضاها و محیط های یادگیری از برنامه های دیگر ماست، باید شیوه تدریس معلمان را تغییر دهیم تا از سخنران و متکلم وحده بودن خارج شوند، برای این منظور باید تجهیزات و وسایل کمک آموزشی را در مدارس علی الخصوص در مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش افزایش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان افزود: اولویت مدارس تخریبی را ما تعیین و به نوسازی مدارس اعلام می کنیم و نهایتا باید مصوبه کمیته برنامه ریزی شهرستان را داشته باشد.

دادی زاده اضافه کرد: درخصوص تنبیه دانش آموزان خط قرمز ما تنبیه دانش آموزان در مدرسه است، درخصوص دلجویی از خانواده ای که فرزندشان مورد تنبیه قرار گرفته انجام شده است.

وی تصریح کرد: مناطق درجه 9 در مناطق دو زبانه پیش دبستانی و کلاس های دوزبانه مجانی برگزار می کنیم و در مناطق دیگر به صورت خود گردان این کلاس ها برگزار می شوند.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید