خبر فوری

کنترل نرخ ارز از سوی بانک مرکزی موثر در تعدیل قیمت‌ طلا

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفت گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفت: باتوجه به اینکه بانک مرکزی نرخ ارز را کنترل می‌کند این امر توانست بر بازار داخلی و قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه حباب سکه ۳۸۰ هزار تومان شده است اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شد، افزایش قیمت جهانی طلا و نفت همانند سال‌های گذشته در روز‌های پایانی سال رخ دهد، البته امسال این نوسانات به شدت افزایش یافت بطوری که طی هفته جاری، ۲۶ دلار افزایش قیمت اونس طلا داشتیم که توانسته بر بازار‌های جهانی تاثیرگذارد.

بیشتر بخوانید: حباب سکه ۴۴۰ هزار تومان شد 

کشتی آرای با بیان اینکه سیاست بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز توانست بر کاهش قیمت‌ها تاثیر گذارد تصریح کرد: این درحالی این که قیمت جهانی طلا افزایش داشته است، بنابراین میل به خرید کم است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر، در پایان گفت: باتوجه به اینکه در سه روز آینده بازار‌های جهانی (به مناسبت سال نو میلادی) تعطیل می‌شوند قیمت‌ها تغییر نمی‌کند و بازار داخلی باثبات می‌شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید