خبر فوری

وجود بیش از ۶۴ هزار بی سواد در هرمزگان

مرتضی آخش جان معاون سوادآموزی آموزش و پرورش هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،گفت: از جمعیت یک میلیون و ۷۷۶ هزار و ۴۶۵ نفر در استان ۶۴ هزار و ۷۶۴ نفر در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال بی سواد هستند.
وی افزود: از این تعداد ۲۶ هزار و ۳۹۹ نفر مرد و ۳۸ هزار و ۳۶۵ نفر زن هستند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش هرمزگان گفت: نرخ باسوادی در استان ۹۴ و چهاردهم درصد است که تنها سه دهم درصد کمتر از میانگین کشوری است.

مرتضی آخش جان افزود: در استان به ترتیب ابوموسی، بندرعباس، بستک، قشم و بندرخمیر از بهترین وضعیت باسوادی برخوردار هستند.

وی گفت: شهرستان‌های بشاگرد، جاسک میناب و سیریک و پارساین به ترتیب از میانگین با سوادی استان پایینتر هستند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش هرمزگان گفت: پس از پیشنهاد طرح کمیته سوادآموزی به شورای این طرح پشتیبانی در برخی از روستا‌های استان اجرا شده است.

آخش جان افزود: این کمیته متشکل از دهیار، بهورز، شورای اسلامی روستا، مدیر مدرس، و ۲ آموزش دهنده است که نقش موثری در شناسایی و جذب بی سوادان و کم سوادان دارند.

وی گفت: ۱۱ مرکز یادگیری محلی نیز در استان برای ایجاد انگیزه در بی سوادان و کم سوادان با هدف علم آموزی و مهارت آموزی ایجاد شده است.
وی گفت: امسال سهم استان در بخش‌های سواد اموزی ۵ هزار و ۱۷۳ نفر، انتقال ۳ هزار و ۷۲ نفر و در دوره تحکیم هزار و ۷۳۷ نفر بوده که این تعداد به طور کامل زیر پوشش رفته است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش هرمزگان افزود: پارسال هرمزگان رتبه چهارم جذب سواد آوزی در کشور را به دست آورد.

آخش جان گفت: غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و ائمه جمعه، تجلیل از جهره‌های برتر سوادآموزی، برگزاری نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی و همایش استانی هفته سواد آموزی در کانون غدیر بندرعباس از جمله برنامه‌ها به مناسبت هفته سواد آموزی است.
یکم تا هفتم دی ماه به نام هفته سواد آموزی نامگذاری شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید