خبر فوری

ساخت بیمارستان مدرن 540 تختخوابی بندرعباس با هدف رفع کمبود فضای درمانی هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،دکتر سید حسین داودی روز یکشنبه درنشست با مهندسان شرکت کندوته داکوا ایتالیایی که مجری پروژه 540 تختخوابی بندرعباس است، اظهار داشت: این پروژه یک پروژه ملی است و از طرف دولت و وزارت بهداشت پیگیری می شود.
وی افزود: بیمارستان 540 تخت خوابی بندرعباس با متراژ 61 هزار و 300 متر مربع و براساس فناوری انرژی پاک ‘سبز’ به همراه فضاهای تفریحی ، اقامتی در جهت کمک به اشتغالزایی در این شهر ساخته می شود .
وی با اشاره به اهمیت رعایت الزامات زیست محیطی در ساخت بیمارستان که تعهدی بین المللی است، گفت: استان هرمزگان با توجه به شرایط آب و هوایی و وجود گرما و رطوبت بالا شرایط بسیار خوبی برای ساخت فضای درمانی با انرژی پاک دارد که بخشی از انرژی بیمارستان از طریق رطوبت هوا و نور خورشید تامین شود.
مجری این طرح نیز در این نشست گفت : این بیمارستان در مدت زمان یک سال طراحی و سه سال ساخت و با مدرن ترین تجهیزات روز دنیا به صورت کامل تجهیز خواهد شد .
مازالا ابراز کرد : کار بر روی نقشه های بیمارستان آغاز شده و زمین بیمارستان مورد بازدید مهندسان و مشاوران این پروژه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: حضور ما و دیدار با مسئولان دانشگاه در خصوص شنیدن نقطه نظرات کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است ، که امیدوارم با رسیدن به یک هدف مشخص عملیات اجرایی این بیمارستان آغاز کنیم .
مازالا تصریح کرد: این بیمارستان در چهار طبقه و یک زیر زمین با اتاق های یک تخته و دو تخته با اختصاص تمام بخش های مورد نیاز در یک بیمارستان فوق تخصصی آموزشی درمانی با در نظر گرفتن استاندارد های نوین جهانی ، طراحی شده است.
وی بیان داشت: در ساخت این بیمارستان به مواردی همچون قابلیت توسعه در آینده ، اختصاص فضاهای خدماتی بیمارستان ، راحت بودن نگهداری تجهیزات ، رعایت مسائل زیست محیطی ، توجه به تسهیل در تردد ورودی و خروجی ها با تفکیک فضا و احترام به حقوق انسانی و بیمار توجه ویژه شده است.
مازالا شرکت کندوته condotte ایتالیا را سومین شرکت بزرگ ایتالیا عنوان کرد و اظهار داشت : این شرکت گرید یک ابنیه و تاسیسات را داراست و ساخت بیمارستان در کشور های مختلف، عملیات تصفیه خانه فاضلاب ، سازه های بتنی سنگین و سایر پروژه های بزرگ صنعتی و تاسیساتی را در کارنامه خود دارد .
انتهای پیام /

منبع: ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید