خبر فوری

مرادی: اکثریت مدارس استان هرمزگان فرسوده هستند

به‌ گزارش ‌ایسنا، احمد مرادی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک میلاد حضرت مسیح و تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: در آستانه رسیدگی به بودجه سال ۹۸ هستیم که امروز از طرف رییس جمهور به صورت رسمی به مجلس شورای اسلامی تحویل داده شد. انتظار  است که این لایحه دل‌نگرانی مردم را در بحث اقتصاد و معیشت برطرف سازد.

مرادی افزود: انتظار این است که بودجه سال ۹۸  اقشار آسیب پذیر جامعه از جمله معلمان زجر کشیده، کارگران زحمتکش، بازنشستگان مظلوم و کارمندان وظیفه و کشاورزان را دریابد.

این عضو کمیسیون انرژی با اشاره به ضرورت شفافیت ارقام بودجه تاکید کرد: این شفافیت لازم است تا از این طریق جلوی رانت و فسادهایی که ناشی از عدم شفافیت بود گرفته شود.

نماینده مردم بندرعباس در انتقاد از سازمان خصوصی سازی، مدعی شد: این سازمان همواره به دنبال ضرر و زیان به بیت المال است و اموال مردم بدون ملاحظات منطقه‌ای و قانونی به افراد نااهل واگذار می‌گردد. امید است که وزیر مربوطه اجازه تکرار این وضعیت را ندهد.

مرادی خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی، گفت: لازم است که شما پیام مردم هرمزگان بالاخص کارگران شریف آلومینیوم المهدی را درک کرده و موضوع واگذاری این دو مجتمع بزرگ را باطل کنید.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: کارگران آلومینیوم هرمزگان، پالایشگاه نفت کرمانشاه و کارگران شرکت هفت تپه خاطرات تلخی از این واگذاری ها به افراد دارند. دولت بداند که کارگران به عنوان خط قرمز هستند. سعی نکنند آرامش و امنیت شغلی آنها را به مخاطره اندازند.

مرادی با ابراز تاسف از حادثه آتش سوزی در یکی از مدارس استان سیستان‌وبلوچستان که منجر به فوت چند کودک شد، خطاب به دولت هشدار داد جلوی این رویه را گرفته و صدای تذکرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی را بشنوند.

وی همچنین اضافه کرد: به چه گناهی باید این گل‌های خوشبو جلوی چشم همه پرپر گردند. امروز این اتفاق در استان سیستان‌وبلوچستان و فردا در استان هرمزگان خواهد بود. اکثریت مدارس استان هرمزگان فرسوده و تخریبی هستند. سرانه تخت های بیمارستانهای استان هرمزگان ۵۰ درصد کمتر از میانگین کشوری است. مگر مردم استان هرمزگان چه گناه و چه کوتاهی داشته‌اند که این قدر مورد بی مهری دولت ها قرار می‌گیرند.

نماینده مردم بندرعباس با اشاره به بحران اشتغال جوانان در هرمزگان، گفت: چه وقت مردم هرمزگان جوانان مستعد و تحصیلکرده خود را در هیات مدیره خواهند دید؟ چند سال دیگر باید منتظر باشیم تا در سطح دولت حداقل یک وزیر و چند معاون وزیر هرمزگانی دیده شود؟ این حق قانونی و عقلی مردم هرمزگان است. انتظار من از نخبگان هرمزگانی این است که در مطالبه گری کمک کرده و اجازه ندهند که حقوقشان به فراموشی سپرده شود.

وی در ادامه‌ از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرد که در مورد واگذاری اراضی پرورش میگو در استان هرمزگان پاسخ دهد و در این باره گفت: این اراضی را به چه اشخاصی واگذار کرده‌اند؟ اسامی آنها ذکر گردد. اگر دست هایی پشت پرده است سریعا این دستها را قطع کنند. امید است که شفافیت‌ها به گونه‌ای باشد که مانند حضور کشتی های چینی که در ابتدا کتمان شده و بعدا بر اثر فشار افکار عمومی مجبور به اعتراف گردید، نشود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: گلایه ای از سازمان صدا و سیما دارم و آن اینکه به چه حقی با گزارش های واهی یک خبرنگار از استان فارس، هرمزگانی ها را قاچاقچی قلمداد کرده است. سازمان صدا و سیما باید بداند که این گزارش یک شیطنت خبری است. هیچ هرمزگانی غیرتمندی حاضر نیست که اجازه دهد وجبی از خاک پاکشان به استان دیگری برود.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید