خبر فوری

تنگه چاهکوه قشم لوکیشنی برای ویدئو هفت پیکر نظامی گنجوی

 

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ عبدالجواد کمالی اعلام کرد: این کار فرهنگی با مشارکت موسسه کانگرو استدیو کشور آذربایجان و معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم با هدف معرفی شایستگی های نظامی گنجوی ضبط می شود.

وی ادامه داد: عالیم قاسیموف هنرمند مشهور حوزه موسیقی کشور آذربایجان کار ضبط ویدئو حکیم نظامی گنجوی در سفر به جزیره قشم را طی دو روز پنجشنبه 29 آذر و شنبه اول دی ماه بعهده دارد.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، طی این دو روز، سایت گردشگری تنگه چاهکوه به روی گردشگران بسته خواهد بود که بدینوسیله از علاقمندان حوزه گردشگری برای تعطیلی این سایت عذرخواهی می کنم.

وی گفت: سازندگان این ویدئو با بررسی های جامع در سایت تنگه چاهکوه جزیره قشم، این محل بسیار دیدنی را برای ضبط برنامه فرهنگی معرفی نظامی گنجوی با عنوان هفت پیکر انتخاب کردند.

بنا به این گزارش، جمال‌الدین ابومحمّد الیاس بن یوسف بن زکی بن مؤیَّد، متخلص به نظامی و نامور حکیم نظامی از پیشوایان داستان سرایی در ادب پارسی با روشی متفاوت با دیگر داستان سرایان ایرانی است.

تاکنون اشعار نظامی گنجوی به زبان‌های گوناگون درآمده که برای نمونه شعر خمسه این شاعر و داستان سرایی بنام کشورمان به همّت رستم علی اُف هم به زبان روسی ترجمه و منتشر شده ‌است.

21 اسفند در تقویم رسمی ایران به عنوان روز بزرگداشت نظامی گنجه‌ای نامگذاری شده است.

 

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید