خبر فوری

پلمپ 28 چاه غیرمجاز

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ خالد رخش خورشید عنوان کرد: یکی از پرو‍ژه های بسیار خوب این شهرستان احداث کانال هدایت سیلاب پایین‌دست سد بردول در این شهرستان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پروژه‌های در حال بهره برداری این شهرستان سد بردول در شهر پارسیان،سدنه در روستای بوچیر و بنو در روستای حمیران این شهرستان واقع‌شده اندکه همگی پروژه های تغذیه مصنوعی می باشند.

رئیس اداره منابع آب شهرستان پارسیان در خصوص چاه‌های آب این شهرستان تصریح کرد: در پارسیان هزار حلقه چاه پروانه دار ، 400 چاه فرم یک و 130 چاه فرم 5 وجود دارد.

رخش خورشید اضافه کرد: از اول سال جاری تاکنون 28 چاه غیرمجاز فرم 5 و 40 چاه پروانه دار به علت عدم نصب کنتور و تخلفات پلمپ شده اند.

وی با یادآوری اینکه میزان بارش‌ها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته گفت: بااینکه میزان بارش در سال آبی جدید نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده اما به دلیل خشک‌سالی‌ها و نیاز آبی استان و شهرستان نیاز به بارش‌های بیشتری است که امیدواریم این امر محقق شود.

این مسئول در بخش دیگری از گفته‌های خود بیان کرد: در حال حاضر تعداد 33حلقه چاه بیزومتر یا مشاهده‌ای در شهرستان وجود دارد که هرماه بازدید و سطح آبآن‌هااندازه‌گیریمی‌شود.

رئیس اداره منابع آب شهرستان پارسیان اضافه کرد: از تعداد 33 چاه بیزومتر این شهرستان ، 7حلقه چاه به دلیل خشک‌سالی و افت سطح آب زیرزمینی خشک‌شدهاند.

رخش خورشید در پایان خاطرنشان ساخت:از ابتدای شروع نصب کنتور در این شهرستان تاکنون بیش از 700 کنتور بر روی چاههای این شهرستان نصب‌شده که از این تعداد 12 کنتور حجمی هوشمند و 68 کنتور نیز هوشمند آب و برق و مابقی به‌صورتحجمی معمولی هستند.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید