خبر فوری

سیدمهدی میرصالحی: خرمای پیارم و نارنگی سیاهوی هرمزگان ثبت ملی می شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،سیدمهدی میرصالحی در نشست ثبت جغرافیای ملی و بین المللی خرمای پیارم و نارنگی سیاهوی هرمزگان در بندرعباس اظهار داشت: میزان تولید، سطح زیرکشت، میزان صادرات، اشتغالزایی و منطقه کشت از مهمترین معیارهای ثبت ملی و بین المللی محصولات کشاورزی به خصوص خرمای پیارم و نارنگی هرمزگان است.

وی افزود: ثبت ملی و بین المللی این دو محصول مهم هرمزگان برای افزایش و انحصاری کردن صادرات آن و افزایش ارزآوری در دستور کار این وزارتخانه است.

میرصالحی گفت: در تلاش هستیم تا پس از ثبت این دو محصول در کشور، خرمای پیارم به نام شهرستان حاجی آباد و نارنگی به نام دهستان سیاهوی هرمزگان در سطح بین المللی ثبت شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: ارسال پرونده خرمای چهار استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان ، بوشهر ، کرمان و هرمزگان برای ثبت بین المللی از مهمترین برنامه های این دفتر در سال ۹۵ است.

مدیرکل دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: انحصار در صادرات محصول و کالای ثبت شده، افزایش ارزش افزوده محصول و حفظ حریم کالا به نام منطقه ثبت شده از مهمترین مزایایی ثبت بین المللی محصولات است.

خرمای پیارم هرمزگان با سطح زیرکشت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مهمترین ارقام صادراتی خرمای کشور است.

منبع: خبرگزاری مهر / صنعت، معدن و تجارت هرمزگان (hbref.ir/Oa)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

یک نظر

  1. با سلام متاسفانه نارنگی سیاهو دیگر
    آن کیفیت قبل را ندارد

دیدگاهتان را بنویسید