خبر فوری

نبود اداره ثبت اسناد معضل صدور اسناد مالکیت در سیریک است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،مسعود بازبین رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سیریک در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار آذینی اظهار کرد: علی رغم استقبال بسیار خوب مردم برای سندار کردن منازل روستایی و شهری و بسیاری از امور دیگر متاسفانه علاوه بر صرف هزینه ایاب و ذهاب، گذشت وقت و زمان بعلت شغلی و ترافیک بالا حجم کاری ثبت اسناد میناب امکان انجام کار به شدت برای شهروندان و همشهریان سیریک با مشکلاتی روبرو شده است.

وی افزود: براساس قوانین و مقررات موجود،تثبیت، استحکام و حفظ حقوق و مالکیت مشروع افراد و تضمین اعتبار رسمی برای اسناد از طریق قوانین و مقررات ذیربط و ثبت شرکت های تجاری و غیر تجاری و ثبت علائم و اختراعات و مالکیت صنعتی و حمایت قانونی از آن ها و اجرای مفاد اسناد رسمی از جمله مهمترین اهداف پیش بینی شده برای سازمان ثبت اسناد و املاک است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیریک بیان کرد:با توجه به عدم وجود اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان و کندی کار در ثبت و اسناد شهرستان میناب امکان پیگیری و صدور سند دار کردن سه روستا تا پایان سال برای بنیاد مسکن امکان پذیر نیست و این رویه باعث گلایه مندی مردم از بنیاد مسکن شده است.

این مسئول ابراز کرد: در اجرای ماده ۴ برنامه توسعه پنجم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درخصوص صدور اسناد مالکیت اماکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برای عملیاتی کردن و اجرای این ماده قانونی بعلت نبود اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان کار با کندی پیش خواهد رفت .

بازبین یادآور شد: اولویت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سیریک با توجه به ماده 4 برنامه توسعه پنجم املاک و اراضی فاقد سند در روستاهای بالای جمعیت 50 خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر باید در شهرستان سنددار باشند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیریک اذعان داشت: با توجه به فراخوان صدور اسناد مالکیت بوسیله بنیاد مسکن برای تسریع در انجام کار و ارائه خدمات به مردم در حوزه صدور اسناد مالکیت اماکن در روستاها و شهرها نیاز به حضور متقاضی در اداره ثبت و اسناد و ادارات دیگر ندارد ولی عدم وجود اداره ثبت و اسناد و کندی کار در ثبت و اسناد و املاک میناب ادامه کار را بسیار سخت و کند کرده است.

بازبین با اشاره به کمیسیون ماده ۱۲ راه و شهرسازی و هزینه های صورت گرفته شده در کمیسیون ماده ۱۲ ابراز کرد: خدمات صدور اسناد مالکیت اماکن روستایی و شهری از سوی بنیاد مسکن ملزم به کم کردن هزینه های کمیسیون ماده ۱۲ راه و شهرسازی است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سیریک اذعان داشت : برای توسعه و پایداری روستاها و شهرهای کم جمعیت صدور اسناد مالکیت بر اماکن به بنیاد مسکن محول شده است که هزینه های کمیسیون ماده ۱۲ اخلال در ارائه خدمات رسانی ایجاد کرده است و تشخیص عمران و احیاءو تعیین نوع زمین دایر و بایر به عهده مسکن و شهرسازی است که در این کمیسیون قابل تشخیص است که با اجرای این کمیسیون هزینه هایی برای متقاضیان اضافه خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: هزینه های بالای کمیسیون ماده ۱۲ و نبود اداره ثبت و اسناد در شهرستان یکی از دلایل اصلی عدم استقبال مردم برای سندارکردن مالکیت اماکن بخصوص در شهرهای شهرستان سیریک شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای برنامه های دوم و سوم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص صدور اسناد مالکیت تعداد ۲۷۲جلد سند روستایی در سال گذشته صادر و به روستائیان تحویل شده است.

بازبین اضافه کرد: با توجه به مشکلات پیش رو برای سندار کردن اماکن و منازل روستایی بنباد مسکن انقلاب اسلامی در سال جدید سه روستای بمانی ، کندال و سرارو را در دستور کار قرار داده است.

منبع: افکار نیوز (hbref.ir/zo)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید