خبر فوری

تعاملات باعث بهتر شدن روند اخذ سند موقوفات خواهد شد

جلسه سه جانبه اوقاف، منابع طبیعی و بنیاد مسکن در پارسیان برگزار شدبه گزارش هرمزبان به نقل از ایکنا از هرمزگان، جابر زارع، رئیس حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان از برگزاری جلسه مشترک روسای اوقاف و امور خیریه، ادارات منابع طبیعی و بنیاد مسکن در شهرستان پارسیان با هدف اخذ سند مالکیت وحل مشکلات موقوفات این شهرستان خبر داد.
رئیس اداره حقوقی در این جلسه که 8 آذر برگزار شد، ثواب و پاداش وقف کردن را بسیار ارزشمند و بالا توصیف کرد و ابراز کرد: کسانی که برای حفظ و تثبیت موقوفات کمک می‌کنند، قطعا مصداق بارز محبت به اهل بیت (ع) و قرآن است و این مهم‌ترین خدمت به موقوفات است.
عبدالرسول نکوزاد مسئول دفتر نمایندگی اوقاف پارسیان با تقدیر از همکاری روئسای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و منابع طبیعی افزود: این دیدار با هدف برسی مشکلات موقوفات این شهرستان مورد بررسی قرار گرفته است.
وی با اشاره به همکاری و همیاری ادارات و نهاد‌ها با یکدیگر را موجب پیشرفت و توسعه شهرستان و منطقه دانست و اضافه کرد: سال گذشته ۱۱۳ سند موقوفه صادرشده و تاکنون ۴۴ مورد در حال صدور سند می‌باشد وهمچنین امیدواریم با تداوم این نگاه مثبت بتوانیم گام‌های موثر و پرثمری را در مسیر اجرای مطالبات مردم عزیز برداریم.
نکوزاد بیان کرد: این شهرستان دارای ۴۶۱ موقوفه می‌باشد که در دهه وقف امسال ۱۲ موقوفه جدید دیگر در سامانه موقوفات اضافه گردید است که نشان از نگاه مثبت مردم نسبت به وقف ونیز عملکرد اوقاف است.
خواجه رئیس اداره منابع طبیعی درخصوص رفع اختلافات موجود در اراضی منابع طبیعی و اوقاف اشاره کرد: در این راستا تفاهم نامه‌ای بمنظور بررسی موارد اختلافی بین دو سازمان و احیای حق و حقوق موقوفات منعقد و اقدامات مشترکی بین دو دستگاه انجام شد که انشالله این مشکلا ت. در این شهرستان هم حل خواهد شد.
حسینی، رئیس بنیاد مسکن با اشاره به اخذ سند مالکیت موقوفات این شهرستان بیان کرد: اسناد مالکیت روستایی نقش موثری در وسعت بخشی به مالکیت‌های مسکونی، تجاری و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در زمین‌های وقفی روستا‌های دارد.
حسینی در پایان بیان کرد: این تعاملات باعث بهتر شدن روند اخذ سند موقوفات خواهد شد.
انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید