احداث کتابخانه های خیرساز نیازمند نگاه سازنده است/برای ارتقا سرانه مطالعه به سراغ راهکارهای جهانی برویم

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ حسین هاشمی تختی در جمع مسئولان امور کتابخانه های استان و دست اندرکاران این حوزه با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: این یک واقعیت است که تاکنون آنگونه که باید در استان به مبحث کتابخوانه توجهی اساسی نشده است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت کتابخانه های عمومی در استان آنگونه که باید در حوزه فرهنگی اجتماعی، بهره برداری لازم صورت نمی گیرد، اضافه کرد: کاربردی کردن کتابخانه ها نیازمند توجه و تمرکز بیشتر و تعریف برنامه های کارآمد است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در راه توسعه کتابخوانی و مطالعه، باید محدودیت ها و نقاط ضعف را برطرف کرد، افزود: امروز با تمامی مشکلات و نارسایی‌هایی که در کتابخانه های استان وجود دارد، شاهد آن هستیم که کتابداران و مسئولان کتابخانه های استان با آغوش باز پذیرای علاقه مندان به کتاب هستند.

هاشمی تختی به فواید مطالعه در جامعه اشاره و اضافه کرد:‌ نیازمند تجهیز و انقلاب در نگاه حاکم به کتابخانه ها و کتابداران و حتی مطالعه کنندگان هستیم و در این راستا باید از تجربیات جهانی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است، یادآور شد: طبق گزارش های موجود سرانه مطالعه در استان نیز وضعیت قابل قبولی ندارد که در راه اصلاح این وضعیت نیازمند اقدامات کارآمدتر هستیم.

نماینده حوزه انتخابیه مرکزی هرمزگان بیان داشت: علی رغم درخواست ها و تقاضاهای متعدد خیران در حوزه کتاب و کتابخوانی برای احداث کتابخانه، مشخص نیست چرا مجوزهای لازم در این راستا برای احداث کتابخانه های جدید صادر نمی شود.

 

بستر درج آگهی تُوار

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *