خبر فوری

پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بوته گیاه آلوئه ورا در سیریک

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، عون نکوئی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیریک گفت:پیش بینی می شود امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بوته گیاه آلوئه ورا از نوع گل سرخ و زرد برداشت شود که دو برابر پارسال است.

وی افزود:انتقال و کاشت هشتصد هزار بوته گیاه آلوئه ورا در زمین‌های اصلی شهرستان سیریک شروع شد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیریک گفت:این بوته‌ها در ده هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان کاشته می‌شود.

عون نکوئی بازار پسندی و افزایش تقاضا را علت افزایش تولید این محصول عنوان کرد.

این گیاه بطور متوسط هر چهار ماه یک بار قابل برداشت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیریک گفت: بوته‌های برداشت شده گیاه آلوئه ورا به استان‌های اصفهان، یزد و شیراز فرستاده می‌شود.

نکوئی افزود: در صورت وجود کارخانه فرآوری و بسته بندی مناسب، با توجه به بازار پسندی این محصول در کشور‌های حاشیه خلیج فارس، قابلیت صادرات هم وجود دارد.

گیاه آلوئه ورا یا صبر زرد گیاهی علفی و چند ساله، با برگ‌های ضخیم، گوشتی و دراز، با حاشیه کمی پیچ و خم‌دار و دارای تیغ است.

گل‌های آن به‌صورت خوشه‌ای زیبا در انتهای ساقه و به رنگ سبز مایل به زرد قرار دارند.

گیاه آلوئه ورا برای درمان غلظت و اکسیژن رسانی به خون، سنگ کلیه، زخم معده، فشار خون، سوختگی‌های فیزیکی، سرطان روده، قند خون، قلب و عروق و پوست بسیار مفید و اثر گذار است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید